2017. 09. 24.
Gellért, Mercédesz
: 310 Ft   : 258 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Lassan hadrafoghatóvá válik az első izraeli ´´Lavi´´ kiképzőszázad

JETfly  |  2015. 01. 09., 10:01

Az Izraeli Légierő első, Alenia Aermacchi M-346 típusú gyakorló repülőgéppel felszerelt kiképzőszázada lassan eléri a hadrafoghatóság szintjét. Az Izraelben „Lavi” néven üzemelő típusból eddig kilenc példány repül, míg a teljes flotta 30 gépes lesz majd. Az első gép júliusban landolt a Hazerim légibázison, az ország déli részén, és a gépek szállítása eddig menetrendszerűen történik.

Az első oktatók egyike, egy korábban F-16I-n repülő őrnagy elmondása szerint a kiöregedő Douglas A-4 Skyhawk repülőgépek után az új típus jelentős előrelépést jelent a repülőkiképzés terén. Már a gépek megérkezése előtt elkészült a típus szimulátor-rendszere is, melyet az Elbit Systems, Alenia, CAE és Selex cégek közösen fejlesztettek. Ez két teljes értékü és két harci kiképzésre használandó szimulátort foglal magában, melyek közösen is müködhetnek, ezáltal egyszerre négy pilóta együttmüködését is biztosíthatják. A fejlett földi berendezéseknek köszönhetően csökkent a kadétok számára előírt tényleges felszállások száma: korábban 120 feladat végrehajtását írták elő kötelezően, az új típuson ez a szám 100-ra csökken.

Lavi

Az új eszközök segítségével a jövőbeli pilóták és fegyverzetkezelők az izraeli légierő saját képzési programja szerint, egészen az alapoktól kezdve ismerhetik meg a típust és a szakmát egyaránt, a kiképzés végeztével pedig készen állnak arra, hogy a legfejlettebb, negyedik és ötödik generációs típusokon repülhessenek. Az M-346-ossal megvan a lehetőség a harci kiképzésre is, mivel az Elbit által gyártott, beágyazott virtuális szimulációs rendszernek köszönhetően lehetővé válik egy harci gép képességeinek imitálása, noha a típus ne rendelkezik sem radarral, sem fegyverzettel, sem az elektronikus hadviseléshez szükséges rendszerekkel. A repülőgépekkel egyelőre még főleg az Izraeli Légierő tesztpilótái repülnek, akik elégedetten nyilatkoztak a repülési tapasztalataikról.

Lavi

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 09. 22., 12:54
A Stratolaunch túlesett olyan fontos próbákon, mint az üzemanyag- és az elektromos rendszer ellenőrzése, de saját erejéből még nem gurult.
2017. 09. 21., 09:19
A kérdés adott hát: ilyen „titkos is és misztikus, kissé utópisztikus” esetekből kiindulva vajon milyen reményeink lehetnek a Zrínyi 2026-ra vonatkozólag?
2017. 09. 20., 11:54
A hihetetlen történet 1951. november 19-én kezdődött. Ezen a szeles, barátságtalan, őszi napon szállt fel a Erdingből, Németországból egy amerikai felségjelű C-47A típusú repülőgép, amely a belgrádi amerikai nagykövetségre szállított csomagokat.
2017. 09. 20., 11:02
Megjelent a járattörlések kétheti listája. Meddig tart az egy év? O'Leary szerint nem vesztik el az utasokat, de a rivális cég erősen szívja át – a pilótáit.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Mintegy száz modern busszal gazdagodik 2019-re a Magyar Honvédség – közölte dr. Simicskó István honvédelmi miniszter a HM CURRUS Zrt. és az IKARUS Járműtechnikai Kft. együttműködésével elkészült, CURRUS ARIES-VOLVO, Euro VI-os motorral szerelt csapatszállító busz prototípusának bemutatóján, szeptember 21-én, csütörtökön Székesfehérváron.