2014. október 2-án, csütörtökön az AgustaWestland Vergiate-i központjában ünnepélyes keretek között adták át az első két ICH-47F Chinook típusú szállító helikoptert az Olasz Hadsereg részére. A ceremónia után az egyik Chinook a típusra elsőként átképzett személyzetével át is repült Viterbo-ba, mely a modern ICH-47F-ek állomáshelye lesz (I. \"Antares\" ezred), szintén itt települ a modernizált 17 darabos CH-47C+ flotta is, melyet folyamatosan váltanak majd le az érkező F változatokkal. A most átadott két helikopter másik példánya október közepén érkezik Viterbo-ba, további kettő darab pedig még szintén az idén leszállításra kerül.
Az előzetes tervek szerint az olasz ICH-47F Chinook flotta 12 hónapon belül érheti el a kezdeti müveleti képességet. A CH-47C változat több mint 40 éve az Olasz Hadsereg igáslova, Afganisztánban például 5 600 repült órát gyüjtöttek össze. Az érkező, új változatú Chinook szállítóhelikopterekkel azonban egy jóval modernebb flottája lesz Olaszországnak, paramétereit és képességeit tekintve is jelentős előrelépést jelent majd az új Chinook-ok hadrendbe állítása. Az olasz védelmi minisztérium 16 darabot rendelt az ICH-47F-ből, további négy darabra opciós vásárlási lehetőséget tartanak fenn, a szerződés a gépek leszállításán kívül magába foglal öt év logisztikai támogatást is, évente négy darab Chinook átadásával számolnak így 2017-ben válhat teljessé a flotta.
Az olasz ICH-47F különbözik a Boeing F változatától, módosított glass cockpit-jével, illetve pilóta-jármü interfészével Kanada közelmúltban átadott Chinook-jaival mutat hasonlóságot. Az olasz gépek korszerü önvédelmi, adatátviteli és kommunikációs rendszerekkel vannak felszerelve, a forgószárnyasokat két Honeywell T55-GA-714A típusú hajtómü emeli a levegőbe. Az AgustaWestland és a Boeing közös ipari megállapodása 2008-ban vette kezdetét: az olasz gyártó a rendszerek integrációjáért, a végszerelésért, illetve a helikopterek leszálításáért felel, továbbá képesek a komplett meghajtórendszer gyártására is. A Chinook törzse az Egyesült Államokban készül, végső összeszerelése a már említett Vergiate-i üzemben zajlik. Az olasz gyártó a megállapodás értelmében további országok részére is gyárthatja, illetve értékesítheti a típust.
Nagyszabású, átfogó gyakorlatot hajtott végre nemzetközi részvétellel a Különleges Műveleti Légi Osztag a Zala vármegyei Sármelléken található Hévíz-Balaton Repülőtéren.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.