2017. 09. 24.
Gellért, Mercédesz
: 310 Ft   : 258 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

2017-ben kaphatják meg a fékernyőt a norvég F-35-ösök

JETfly  |  2014. 08. 26., 12:49

2015-ben Norvégia átveheti első F-35A gépeit, azonban ekkor a gépek még nem sokban fognak különbözni a többi ország példányaitól. 2017-ben viszont a skandináv ország lesz az első, amely kiegészítésként megkapja a gépekhez a fékernyőt annak érdekében, hogy az északi jeges repülőtereken se jelentsen problémát a leszállás. A kiegészítő iránt Hollandia és Kanada is mutat érdeklődést, előbbi esetében ez nem is annyira meglepő, hiszen a holland F-16-osok is rendelkeznek fékernyővel.

Az első norvég gépek még a Block 2B szoftvercsomaggal készülnek, ami még nem teszi lehetővé a fékernyő alkalmazását, így a norvég pilóták a 2017-es teszt megkezdéséig az Egyesül Államokban, a Luke légibázison repülhetnek alap felszereltségü gépeikkel. Ezek a példányok a 7. és 8. kis darabszámú gyártási sorozatba (angol rövidítéssel: LRIP) tartoznak majd, azonban a szükséges szerkezeti módosításokat már megkapják. A fékernyőhöz szükséges Block 3F szoftvercsomagot majd az LRIP 9-be tartozó gépek kaphatják meg először.

Az ernyő tesztelésére a jelenleg terhelési próbákat végző AF-2 jelzésü gépet választották ki, a berepüléseket pedig száraz és nedves körülmények között Kaliforniában az Edwards légibázison hajtják majd végre, emellett nagy valószínüséggel Alaszkában az Eielson légibázison sarkköri körülmények között is tesztelik majd a rendszert 2-3 hónapon keresztül.

F-35

Az ernyő kialakítása nagyban hasonlít majd az európai F-16-osokon és a Eurofighter Typhoon-on használtakra, annyi különbséggel, hogy az F-35-ös számára nylon helyett kevlárból készülnek, hogy ellenálljanak a hajtómüből kiáramló forró gázoknak. A fékernyőt tartalmazó konténer a hátsó törzsrész közepén kap majd helyet, és a szélcsatorna tesztek alapján ez akár egy kisméretü oldalkormányként is funkcionálhat. A norvég gépeken fixen fent lesz a konténer, azonban más megrendelő, például Hollandia vagy Kanada a melegebb hónapokban akár le is szerelheti őket.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 09. 22., 12:54
A Stratolaunch túlesett olyan fontos próbákon, mint az üzemanyag- és az elektromos rendszer ellenőrzése, de saját erejéből még nem gurult.
2017. 09. 21., 09:19
A kérdés adott hát: ilyen „titkos is és misztikus, kissé utópisztikus” esetekből kiindulva vajon milyen reményeink lehetnek a Zrínyi 2026-ra vonatkozólag?
2017. 09. 20., 11:54
A hihetetlen történet 1951. november 19-én kezdődött. Ezen a szeles, barátságtalan, őszi napon szállt fel a Erdingből, Németországból egy amerikai felségjelű C-47A típusú repülőgép, amely a belgrádi amerikai nagykövetségre szállított csomagokat.
2017. 09. 20., 11:02
Megjelent a járattörlések kétheti listája. Meddig tart az egy év? O'Leary szerint nem vesztik el az utasokat, de a rivális cég erősen szívja át – a pilótáit.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Mintegy száz modern busszal gazdagodik 2019-re a Magyar Honvédség – közölte dr. Simicskó István honvédelmi miniszter a HM CURRUS Zrt. és az IKARUS Járműtechnikai Kft. együttműködésével elkészült, CURRUS ARIES-VOLVO, Euro VI-os motorral szerelt csapatszállító busz prototípusának bemutatóján, szeptember 21-én, csütörtökön Székesfehérváron.