A meglévő 17 E-3 Sentry repülőgépből 13 fedélzetét alakítja át a Boeing összesen mintegy 250 millió dollár értékben. A NATO AWACS gépeinek az őse még a Boeing 707 típus, azonban a modernizációval lépést tarthatnak a kor követelményeivel, jobb hatásfokkal és gazdaságosabban működhetnek a jövőben.
Egyúttal lehetőség nyílik a jelenlegi négyfős személyzet háromtagúra történő redukálására is, a megújuló avionika pedig a kereskedelmi forgalomban is megvásárolható lesz, kiküszöbölve ezzel a régi, ma már nem gyártott rendszerek problémáit. Az átalakítások 2016-ban kezdődnek meg és 2018-ra fejeződnek be.
E-3 Sentry Geilenkirchenben (Fotó: Elmer Van Hest)
A dolog előzménye, hogy a Boeing egyetlen AWACS gépen már jelenleg is dolgozik egy korábbi szerződés alapján. A gépet 2015 decemberében adják át, ezzel együtt összesen 14 modernizált AWACS-szel rendelkezhet a NATO. Ezeknek az E-3-asoknak a németországi Geilenkirchen légibázis ad otthont, de rendszeresen megfordulnak még a görögországi Aktionban, a törökországi Konyában, az olaszországi Trapaniban és Norvégiában az Ørland légibázison is. A meglévő, de modernizálásra nem kerülő három példány várhatóan selejtezésre kerül majd a jövőben.
Megújulnak a NATO AWACS gépei (Fotó: Boeing)
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Újabb friss hír az L-39NG kapcsán, hiszen az Aero Vodochody repülőgépgyár új gyártósort indított az új kiképző repülőgép számára. Az összeszerelő soron a repülőgép törzsét szerelik össze, a termelési kapacitása a tervek szerint évente legfeljebb 24 darab lesz és több mint 100 embert fog foglalkoztatni.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.