Megkezdődött az Ausztrál Királyi Légierő első Boeing EA-18G Growler típusú repülőgépének gyártása a Northrop Grumman gyárában, a kaliforniai El Segundo-ban. A Hornet és Super Hornet típusokhoz hasonlóan itt gyártják először a törzs középső és hátsó részeit, mielőtt azt a Boeing összeszerelő üzemébe, St. Louis-ba szállítanák.
Az első ausztrál gép az A46-301 jelzést fogja viselni, és várhatóan 2015 közepén gurulhat ki a gyárból, ezt pedig egy 12 hónapos tesztprogram követi a US Navy-nél, ahol teljesítenie kell az ausztrál légialkalmassági követelményeket.
Az első ausztrál pilóták már idén megkezdték az átképzést Washington államban, a Seattle melletti Whidbey Island légibázison a VAQ-129 egységnél. Itt 2016-ig összesen hat gépszemélyzetnek kell teljesítenie az átképzési programot. Ezt követően az első öt vagy hat Growler 2017 elején érkezik meg Ausztráliába az Amberley légibázisra, fél év múlva pedig a maradék hat. A gépek a 6. század állományába kerülnek, ahol korábban az F-111C, napjainkban pedig az F/A-18F típust üzemeltetik. Jelenleg ez az egység felelős a Super Hornetre történő átképzésért, az új gépek érkezésével azonban ezt a feladatot és a gépeket átveszi a bázison települő 1. század.
Az ausztrálok a kezdeti bevethetőségi szint elérésének időpontját 2018 közepére, a teljes bevethetőség elérését 2020 elejére tüzték ki.
Immár 16. állomásához érkezett a Hadak útján sorozat a nagykanizsai Halis István Városi Könyvtárban. Az előadások célja, hogy hadtörténeti ismereteket adjanak át az érdeklődőknek, valamint, hogy bemutassák a nagykanizsai, illetve zalai kötődéssel rendelkező katonahősöket.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.