Mostanság inkább negatív hírek láttak napvilágot az F-35 Lightning II típussal kapcsolatban, azonban történt előrelépés is a programban. Az ötödik generációs típus második szériapéldánya, az AF-2 jelzésű repülőgép 2014. június 11-én elérte az 1 000 repült órát. A kabinban Paul Hattendorf, a Lockheed Martin tesztpilótája foglalt helyet és a sárkány terhelési tesztjeihez kapcsolódó feladatot hajtott végre.
Az AF-2 beceneve Workhorse, vagyis magyarul Igásló. Ez az F-35-ös rendelkezik a legtöbb repült idővel és az elsődleges feladata a terhelések tudományos vizsgálatához kapcsolódó repülési feladatok végrehajtása. Ennek megfelelően ez a példány érte el először a +9 G és a -3 G nagyságú túlterheléseket, illetve hajtott végre orsót teljes terheléssel.
Az 1 000 órás "Igásló" (Fotók: Lockheed Martin)
Az érintett példány az AF-1 jelzésüvel egy időben érkezett meg a kaliforniai Edwards légibázisra a Lockheed Martin Fort Worth-i gyárából 2010. május 17-én. Az AF-2 speciális müszerezettséggel készült, kifejezetten arra a célra, amelyet még ma is ellát. A repülőgép szoftverje 24 millió soros kódból áll, melyet folyamatosan frissítenek és fejlesztenek, az Edwards légibázison pedig tesztelnek. A tervek szerint a légierő a kezdeti bevethetőség szintjét (IOC) 2016 augusztusában érheti el.
Egy hely, ahol találkozik a legmodernebb haditechnika az örök klasszikusnak számítóval: a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar állami légiközlekedési szakán nem csak pilótákat képeznek, hiszen a merev- és forgószárnyasok üzemeltetése és karbantartása legalább annyira fontos, mint azok vezetése.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.