Tovább halad az F-35 Lightning II típus a hadrendbe állítás rögös útján: a Lockheed Martin újabb fontos állomásokról számolt be honlapján a múlt hét folyamán. A Point Mogu tengeri lőtér légterében az egyik F-35B variáns ülésében Andrew ’Growler’ Allen alezredes berepülőpilóta egyszerre két célra indított AMRAAM rakétákat. A STOVL változatról korábban még nem indítottak AIM-120-ast, ráadásul egyik változat esetében sem fordult elő dupla AMRAAM-indítás, így az alezredes rögtön két mérföldkövet is teljesített a repülés során.
A Lockheed Martin illetékese szerint az F-35B-t üzemeltető Amerikai Tengerészgyalogság lehet az első haderőnem, amely 2015-ben eléri a kezdeti bevethetőség szintjét (Initial Operation Capability, röviden IOC). Az Edwards légibázisról felszállva egy F-35A változatú gép közel kétórás repülést hajtott végre az új Block 3i csomaggal, a gép történetében első alkalommal. Az új csomaggal a gép képességei egy újabb szintre lépnek, és a tervek szerint a 2016-os IOC szint elérésekor a gépek számára már elérhető lesz.
Végül a haditengerészeti F-35C változat is elkönyvelhet egy fontos mérföldkövet: a futómüvek, a sárkányszerkezet és a hajófedélzeti fékezőrendszer számára engedélyezett legnagyobb süllyedéssel (21,4 láb/sec) hajtottak végre leszállást a géppel Patuxent River-ben, a haditengerészet tesztbázisán. Az F-35-ös flotta összességében már több mint 17 000 repült óránál jár.
Egy hely, ahol találkozik a legmodernebb haditechnika az örök klasszikusnak számítóval: a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar állami légiközlekedési szakán nem csak pilótákat képeznek, hiszen a merev- és forgószárnyasok üzemeltetése és karbantartása legalább annyira fontos, mint azok vezetése.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.