Tovább halad az F-35 Lightning II típus a hadrendbe állítás rögös útján: a Lockheed Martin újabb fontos állomásokról számolt be honlapján a múlt hét folyamán. A Point Mogu tengeri lőtér légterében az egyik F-35B variáns ülésében Andrew ’Growler’ Allen alezredes berepülőpilóta egyszerre két célra indított AMRAAM rakétákat. A STOVL változatról korábban még nem indítottak AIM-120-ast, ráadásul egyik változat esetében sem fordult elő dupla AMRAAM-indítás, így az alezredes rögtön két mérföldkövet is teljesített a repülés során.
A Lockheed Martin illetékese szerint az F-35B-t üzemeltető Amerikai Tengerészgyalogság lehet az első haderőnem, amely 2015-ben eléri a kezdeti bevethetőség szintjét (Initial Operation Capability, röviden IOC). Az Edwards légibázisról felszállva egy F-35A változatú gép közel kétórás repülést hajtott végre az új Block 3i csomaggal, a gép történetében első alkalommal. Az új csomaggal a gép képességei egy újabb szintre lépnek, és a tervek szerint a 2016-os IOC szint elérésekor a gépek számára már elérhető lesz.
Végül a haditengerészeti F-35C változat is elkönyvelhet egy fontos mérföldkövet: a futómüvek, a sárkányszerkezet és a hajófedélzeti fékezőrendszer számára engedélyezett legnagyobb süllyedéssel (21,4 láb/sec) hajtottak végre leszállást a géppel Patuxent River-ben, a haditengerészet tesztbázisán. Az F-35-ös flotta összességében már több mint 17 000 repült óránál jár.
November hónapban kültéri repülős programból már kevesebb van, így ehavi programajánlónkban többek között előadásokat és makettkiállítást tudunk Olvasóink figyelmébe ajánlani!
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.