2024. 12. 04. szerda
Barbara, Borbála
: 414 Ft   : 394 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

A Dél-koreai Légierő lecseréli orosz kiképzőgépeit

JETfly  |  2014. 05. 19., 10:12

A Dél-koreai Légierő akadémiája memorandumot írt alá, amelynek értelmében a közeljövőben szerződést köt a Korea Aerospace Industries (KAI) céggel, 23 KC-100 Naraon kiképző repülőgép megvásárlásáról. A KAI közleménye szerint a memorandumot a két félen kívül szignálta a dél-koreai közlekedési- és védelmi minisztérium, valamint a Védelmi Beszerzési Programiroda is.

A szerződés jelentőségét növeli, hogy ez az első nagyszámú megrendelés a típusra. Helyi sajtóinformációk szerint a végleges szerződést 2014 végéig aláírhatják a felek. A tervek szerint a 23 gépet 2016 végéig adnák át a megrendelőnek. A hazai gyártású repülőgépekkel az akadémia által jelenleg üzemeltetett 20 Iljusin T-103 kiképzőgépeket váltják, amelyekkel a pilótanövendékek az ún. „szoktató repülését” hajtják végre.

A KC-100 négyszemélyes, egy hajtómüves, könnyü repülőgép első repülését 2011. július 20-án hajtotta végre. A repülőgép meghajtásáról egy Teledyne Continental Motors TSIOF-550-K dugattyús motor gondoskodik.

KC-100 Naraon

Fotók: Korea Aerospace Industries

A KAI eddig két repülési prototípust épített, valamint két gépet a statikus (földi) tesztek végrehajtására, illetve elkészült egy „sorozatban gyártott” prototípus is. A Naraon a dél-koreai hatóságoktól már megkapta a repüléshez szükséges engedélyeket.

A KAI az Egyesült Államok Szövetségi Légügyi Hivatalával fennálló Kétoldalú Repülésbiztonsági Együttmüködés alapján az amerikai engedély megszerzésén dolgozik, hogy a későbbiekben, az USA-ban is forgalmazhassa a Naraont. Az orosz T-103 repülőgépeket a Szovjetunió adóssága törlesztéseként szállította az „Iljusin” cég Dél-Koreába, 2004-ben.

A KC-100 Naraon technikai jellemzői

Személyzet: 1 fő

Férőhely: 3 utas

Hossz: 8,5 m

Szárnyfesztáv: 11,37 m

Magasság: 2,87 m

Üres tömeg: 1.089 kg

Hajtómü teljesítménye: 315 LE

Maximális felszálló tömeg: 1.633 kg

Repülési adatok

Maximális sebesség: 389 km/h

Hatótávolság: 2.222 km/h

Gyakorlati csúcsmagasság: 7.620 m

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
Ha lemaradt volna erről:

Még több friss hír

2024. 11. 18., 16:45
Idén októberben megállapodás született arról, hogy különleges mentéseknél segédkezik egymásnak az EUFOR (European Union Force) és a konjici Prenj Hegyimentő Szolgálat. Az együttműködés aláírásakor a nemzetközi haderőt dr. Sticz László vezérőrnagy, az EUFOR Althea művelet parancsnoka, míg a bosnyák felet Almir Mahmutović, az önkéntes szervezet igazgatótanácsának elnöke képviselte.
2024. 11. 06., 09:09
2024. november 4-7. között rendezik meg Párizsban az Euronaval haditengerészeti, védelmi kiállítást, melynek keretein belül új szerződést írhatott alá az Airbus Helicopters a hazánk által is üzemeltetett H225M típusú közepes, többfeladatú helikopterre vonatkozóan.
2024. 11. 04., 09:11
2018 után 2024-ben ismét megrendezik a Cruzeiro do Sul, azaz a CRUZEX nagyszabású, nemzetközi légi hadgyakorlatot Brazíliában. A Natal központú kiképzési esemény kiemelt fontosságú és komplexitású Dél-Amerikában, kis jóindulattal akár a brazil Red Flagnek is lehet nevezni. Lesznek újoncok és lesznek búcsúzók: és az is biztos, hogy valóságos típuskavalkád várható.
2024-11-13 09:24:00
2003. november 13-án délelőtt 11 órakor ismét megtörtént a megszokhatatlan, egy repülőgép eltűnt a lokátorok képernyőjéről és nem válaszolt semmilyen frekvencián. Azonnal felszállt a kutató-mentő helikopter a két egykori kollégiumi szobatárs keresésére.
2024-11-05 18:30:00
A Wizz Air nyerte el idén a CAPA (Centre for Aviation) által megítélt Év Fenntartható Légitársasága elismerést az európai, közel-keleti és afrikai régióban (EMEA’s Environmental Sustainability Airline Group for 2024), amit a légitársaság Hongkongban, a CAPA díjkiosztóval egybekötött légi közlekedési csúcstalálkozóján vehetett át.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 11. 27., 10:15
A 2000-es évek első felében a tíz F-14-es mellett, harminchat F/A-18-as adta a Truman csapásmérő képességét.
2024. 11. 21., 10:02
Az amerikai légierő egyik igáslova az F-105 Thunderchief volt Délkelet-Ázsiában, ahol az eredetileg nukleáris csapásmérésre szánt típust vadászbombázóként, később pedig a légvédelem elnyomására is használták.
2024. 11. 13., 09:36
Néhány hónap után ismét a Brussels Airlines kerül terítékre, amelynek látványos, belga ikonokat felvonultató festésmintáiról áprilisban volt szó.
2024. 11. 09., 11:00
Az eseményen Dr. Koller József dandártábornok, Olaszországba akkreditált véderő, katonai és légügyi attasé is részt vett. A szicíliai látogatás célja a nemzetközi nap mellett, a Sigonella-i bázis szakmai bemutató napján történő részvétel volt.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.