2014. április 10-én végrehajtotta első éjszakai repülését az amerikai hajófedélzeti X-47B UCAS (Unmanned Combat Air System) demonstrátor. Az X-47B kísérleti repülésére a Patuxent River haditengerészeti bázison került sor.
Az X-47B demonstrátor kísérleti programja 2013 júliusában érkezett el az első jelentős lépéséhez, amikor is végrehajtott több le- illetve felszállást a USS George W. Bush (CVN-77) repülőgép-hordozó fedélzetén.
Foto: uasvision.com 2013 novemberében a USS Theodore Roosevelt (CVN-71) fedélzetén először tesztelték egyidőben a két demonstrátort; míg az egyik a fel- és leszállásokat hajtotta végre, a másik a fedélzetről felszállva a parti bázisra, majd onnan vissza a hadihajó hajtott végre repüléseket.
Az X-47B kísérleti repülései az előzetes tervek szerint a 2014-es költségvetési év végéig (2015. szeptember 30.) folytatódnak a repülőgép-hordozón. Az X-47B tesztjei során szerzett tapasztalatokat az Amerikai Haditengerészet parancsnoksága a távlati, hajófedélzeti pilóta nélküli repülőgépek követelményrendszerének kidolgozásához használja fel, amelynek végleges verzióját ez év végéig készítik el.A Honvéd high-tech magazin új epizódjában közelebbről is megismerkedhetünk a Magyar Légierő első KC-390-es szállító repülőgépével, mely 2024. szeptember 5-én érkezett meg végleges állomáshelyére, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandárhoz.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.