Az izraeli nemzetiségű IAI (Israel Aerospace Industries) cég tárgyalásokat folytat több országgal az Airbus Defence&Space által gyártott C295-ös közepes szállító-repülőgépek, korai előrejelző és ellenőrző rendszerrel történő felszereléséről. A repülőgépeket a légtérellenőrzéshez szükséges berendezésekkel az Elta Systems látná el.
Az Airbus korábban már felszerelt az egyik C295-ös példányra egy AEW radar dómot és tesztrepüléseket is végrehajtottak az átalakított repülőgéppel. Az Elta Systems a C295-öshöz kínál egy komplett bevetési rendszert, amelynek részét képezik a radar mellett a különböző irányítási és kommunikációs eszközök és az elektronikus hírszerzési érzékelők is. Egy izraeli forrás szerint a C295-ös szállító-repülőgépek AEW rendszerrel történő felszerelése vonzó lehetőség lehet az olyan légierők számára, amelyek már használják az európai típus, alapból szállítási feladatokra készült változatát.
Az Airbus cég által AEW dómmal felszerelt, teszteléshez használt C295
Az izraeli elképzelés létjogosultságát bizonyítja az a tény is, hogy több, a típust már üzemeltető ország is érdeklődik a repülőgépek AEW rendszerrel történő felszerelése iránt. Az Airbus kijelentése szerint az AEW változatú C295-ös repülőgépek akár 9 órán keresztül is képesek lennének a levegőben maradni és a maximális repülési magasságuk elérhetné a 7 930 métert is.
Negyedik alkalommal ad otthont hazánk a Többnemzeti Helikopter Kiképző Központ szakmai útmutatásával az évenkénti helikopterharcászati oktatóképző gyakorlatnak Pápán, a Magyar Honvédség 47. Bázisrepülőtéren.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.