2017. 09. 22. péntek
Móric
: 310 Ft   : 260 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Szimulátor képzésen a Gripen pilóták

JETfly  |  2014. 03. 14., 10:09

Az MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis JAS-39 hajózói az idén is Stockholmba utaztak egy hétre, hogy március 3-7. között részt vegyenek a svéd Védelmi Kutatási Ügynökség (FOI) által üzemeltetett „Bevetés Gyakorló és Repülő Harcászati Szimulációs Központ (FLSC)” gyakorló kiképzésén.

A kecskeméti repülőbázis 18 pilótája mellé csatlakozott az MH LVIK 4 fő légvédelmi irányítója, valamint az MH 86. Helikopterbázis 1 fő előretolt légi irányító (JTAC) is.

Az FLSC (Flyvapnets Luftstridssumileringscentrum) épület-komplexumában - Stockholm külvárosában, Kista-ban - helyezkedik el a nyolc hálózatba kapcsolt szimulátor egység, a felkészülési és kiértékelő termek, kivetítő-kiértékelő helyiség, valamint a vadászirányító munkahelyek és az adott bevetést, az ellenséges erőket (RED FORCE) irányító, felügyelő munkahelyek is. 

Szimulátor képzésen a Gripen pilóták

A kiképzés reggel 8 órától este 6 óráig tartott. A csoport kettébontásával folyamatosan biztosított volt a rendelkezésre álló idő maximális kihasználása. Amíg az egyik csoport a repülési feladatot hajtotta végre, addig a másik felkészült a következő feladatra. A kiértékeléseken a teljes állomány jelen volt, hiszen az itt szerzett tapasztalatokat akár már a következő szimulációnál fel lehetett használni.

A kecskeméti vadászpilóták kettő- illetve négygépes kötelékben gyakorolták a látóhatáron túli légiharc eljárásokat, a földi csapásmérést valamint a közvetlen tüztámogatást (CAS) az előretolt légi irányító (JTAC) segítségével.

Lehetőség nyílt levegő-levegő típusú rakéták elleni valósághü manőverek végrehajtására, azok sikerességének megtapasztalására, nagy géplétszámmal végrehajtott feladatok esetén szükséges tervezések, célelosztások és kötelékek adatvonalas valamint hagyományos vezetésére továbbá a kötelékrepülések egyidejü kiértékelésére.

A szimulátoros-képzés legnagyobb előnye a költséghatékonyság. A tréning alatt több mint 200 felszállás történik, ami a valóságban több milliárdos kiadást jelentene, nem beszélve a bevetett repülőgépek létszámáról.

Annak ellenére, hogy a szimulátorokon való repülések nem pótolják a valós repüléseket, a lerepült repülési feladatok nagymértékben hozzájárulnak a pilóták képességeinek fejlesztéséhez. Az FLSC központ igazán hatékony kiképzőhelye a Gripent használó nemzeteknek, rendszeresen megfordulnak itt a cseh, és a svéd légierő pilótái is. 

Szöveg: Tősér Péter százados, Szausev Xénia

Fotó: archív

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017. 09. 18., 13:38
Oroszország és Kazahsztán szerződést írt alá további 12 Szu-30SzM beszerzéséről, nyilatkozta Vlagyimir Kozsin, az orosz elnök haditechnikai együttműködés kérdésben illetékes tanácsadója a TASZSZ orosz hírügynökségnek.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 09. 21., 09:19
A kérdés adott hát: ilyen „titkos is és misztikus, kissé utópisztikus” esetekből kiindulva vajon milyen reményeink lehetnek a Zrínyi 2026-ra vonatkozólag?
2017. 09. 20., 11:54
A hihetetlen történet 1951. november 19-én kezdődött. Ezen a szeles, barátságtalan, őszi napon szállt fel a Erdingből, Németországból egy amerikai felségjelű C-47A típusú repülőgép, amely a belgrádi amerikai nagykövetségre szállított csomagokat.
2017. 09. 20., 11:02
Megjelent a járattörlések kétheti listája. Meddig tart az egy év? O'Leary szerint nem vesztik el az utasokat, de a rivális cég erősen szívja át – a pilótáit.
2017. 09. 19., 09:29
A tervek szerint már 2018-ban megjelenhetnek az első – használt, de korszerű és megfelelő potenciállal bíró – szállító repülőgépek, amelyek hadrendbe állhatnak, 2019-től pedig újak beszerzése is megkezdődhet.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Szeptember 20-án a Stratégiai Légiszállítási Képesség hajózóállománya befejezte történetének első olyan személyevakuálását, amelyet C-17-esének padlóberakodási eljárása alkalmazásával hajtott végre.