2024. 12. 02. hétfő
Melinda, Vivien
: 413 Ft   : 391 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Elmarad az F-16 modernizáció

JETfly  |  2014. 01. 29., 11:27

Az Amerikai Légierő (USAF) vezetése úgy döntött, eláll a CAPES (Combat Avionics Programmed Extension Suite) programtól, amelynek keretében 300 F-16 Fighting Falcon repülőgép avionikai- és fegyverzeti rendszereit modernizálták volna. A hadsereg azt javasolta, hogy a program ne szerepeljen a 2015. évi költségvetési kiadások között és a programra szánt összeget inkább a SLEP-re (Structural Service Life Extension Programme) – a típust érintő szerkezeti átvizsgálásra és élettartam hosszabbítás kiterjesztésére kell fordítani (ezzel a jelenlegi 8 000-ről 10 000 - 12 000 repült órára növelhető a gépek élettartama).

Mindezek mellett nem zárják ki annak lehetőségét sem, hogy néhány, a CAPES programba tervezett módosítást a SLEP keretén belül hajtanak végre. Az USAF és a Pentagon hivatalosan nem hozta nyilvánosságra a CAPES program költségét, azonban egyes adatok szerint dollármilliárdokról van szó. Információk szerint az F-16-osok modernizációjáról való „lemondásra”, nem csak a védelmi költségvetés szinten tartása miatt került sor.

F-16Fotó: military-photoshops.blogspot.com Hírforrások emlékeztetnek arra, hogy a CAPES programot visszautasító USAF mindeközben arról határozott, hogy meggyorsítja az F-35 Lightning II fejlesztési programját, amely most jelentős lemaradásban van a tervekhez képest. Napjainkban úgy tervezik, hogy az F-35-ösök 2016 decemberében állhatnak rendszerbe, ugyanakkor a szoftver fejlesztésével és a repülőgép néhány rendszerével kapcsolatos nehézségek miatt ez az időpont későbbi dátumra tolódhat.

A CAPES program keretein belül az F-16-osok fedélzeti rádióelektronikai berendezéseit modernizálták volna elsősorban. A tervek szerint a gépekbe a Northrop Grumman által gyártott SABR (Scalable Agile Beam Radar), aktív fázisvezérlésü (AESA) fedélzeti lokátorát építették volna be. Ezen kívül a gépeket új önvédelmi-, és elektronikus hadviselési rendszerrel, többfunkciós folyadékkristályos kijelzőkkel is ellátták volna.

Az USAF elállása a CAPES programtól negatívan befolyásolhatja a tajvani F-16A/B gépek modernizációs programját. A repülőgépek felújításáról szóló, mintegy 5,3 milliárd dollár értékü szerződést 2011-ben írta alá a tajvani védelmi minisztérium. A tajvani program szinte teljes egészében az amerikai CAPES-en alapult, így nem kizárt, hogy annak végrehajtása veszélybe kerül.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
Ha lemaradt volna erről:

Még több friss hír

2024. 11. 18., 16:45
Idén októberben megállapodás született arról, hogy különleges mentéseknél segédkezik egymásnak az EUFOR (European Union Force) és a konjici Prenj Hegyimentő Szolgálat. Az együttműködés aláírásakor a nemzetközi haderőt dr. Sticz László vezérőrnagy, az EUFOR Althea művelet parancsnoka, míg a bosnyák felet Almir Mahmutović, az önkéntes szervezet igazgatótanácsának elnöke képviselte.
2024. 11. 06., 09:09
2024. november 4-7. között rendezik meg Párizsban az Euronaval haditengerészeti, védelmi kiállítást, melynek keretein belül új szerződést írhatott alá az Airbus Helicopters a hazánk által is üzemeltetett H225M típusú közepes, többfeladatú helikopterre vonatkozóan.
2024. 11. 04., 09:11
2018 után 2024-ben ismét megrendezik a Cruzeiro do Sul, azaz a CRUZEX nagyszabású, nemzetközi légi hadgyakorlatot Brazíliában. A Natal központú kiképzési esemény kiemelt fontosságú és komplexitású Dél-Amerikában, kis jóindulattal akár a brazil Red Flagnek is lehet nevezni. Lesznek újoncok és lesznek búcsúzók: és az is biztos, hogy valóságos típuskavalkád várható.
2024. 10. 25., 09:12
A 9603-as az utolsónak gyártott magyar MiG-21MF-ek (9507-9515, 9601-9606) egyike. Gyártási száma 969603, szériaszáma pedig 9603 (a 96. széria 03. gépe). A repülőgép felújítását a Berekfürdőn található, A szovjet repülőtér titkai múzeum csapata végezte: az Aranysas magazin 2024. novemberi számában a 9603-as történetéről olvashatunk további részleteket.
2024-11-13 09:24:00
2003. november 13-án délelőtt 11 órakor ismét megtörtént a megszokhatatlan, egy repülőgép eltűnt a lokátorok képernyőjéről és nem válaszolt semmilyen frekvencián. Azonnal felszállt a kutató-mentő helikopter a két egykori kollégiumi szobatárs keresésére.
2024-11-05 18:30:00
A Wizz Air nyerte el idén a CAPA (Centre for Aviation) által megítélt Év Fenntartható Légitársasága elismerést az európai, közel-keleti és afrikai régióban (EMEA’s Environmental Sustainability Airline Group for 2024), amit a légitársaság Hongkongban, a CAPA díjkiosztóval egybekötött légi közlekedési csúcstalálkozóján vehetett át.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 11. 27., 10:15
A 2000-es évek első felében a tíz F-14-es mellett, harminchat F/A-18-as adta a Truman csapásmérő képességét.
2024. 11. 21., 10:02
Az amerikai légierő egyik igáslova az F-105 Thunderchief volt Délkelet-Ázsiában, ahol az eredetileg nukleáris csapásmérésre szánt típust vadászbombázóként, később pedig a légvédelem elnyomására is használták.
2024. 11. 13., 09:36
Néhány hónap után ismét a Brussels Airlines kerül terítékre, amelynek látványos, belga ikonokat felvonultató festésmintáiról áprilisban volt szó.
2024. 11. 09., 11:00
Az eseményen Dr. Koller József dandártábornok, Olaszországba akkreditált véderő, katonai és légügyi attasé is részt vett. A szicíliai látogatás célja a nemzetközi nap mellett, a Sigonella-i bázis szakmai bemutató napján történő részvétel volt.

  Legfrissebbek most

2024. szeptember 30 - október 11. között Görögország volt a házigazdája a NATO legnagyobb idei hadgyakorlatának. A hazai szuperszonikusokon kívül 11 légierő gépei érkeztek a mediterrán légtérbe - brit, kanadai, francia, svéd, magyar, lengyel, román, spanyol, olasz, portugál, és amerikai felségjellel -, hogy bebizonyítsák: a szövetség haderőnemeinek sikeres együttműködésével készen állnak egy lehetséges támadás elhárítására.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.