2017. 09. 22. péntek
Móric
: 310 Ft   : 258 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Az idén megkezdődhet az orosz nagysebességű helikopter építése

JETfly  |  2014. 01. 13., 09:52

2014-ben megkezdődik az orosz perspektivikus nagysebességű helikopter, a „PSzV-1” építése. Ez Oroszország ipari és kereskedelmi minisztériumának „Oroszország polgári repülőtechnikai eszközeinek megújítása a 2015-ig tartó időszakban” című tanulmányából derült ki, amelyben leírják, hogy 2014-ben kezdődhet meg a projekt realizálása és elkezdődhetnek a repülő-laboratóriumi kísérletek.

Repülő-laboratóriumként Mi-24-es helikoptert terveznek alkalmazni. A helikopternek, amelynek a tervek szerint 2020-ban kezdődne a gyártása, az alábbi fő jellemzőkkel kell rendelkeznie:

maximális felszálló tömeg: 10.500 – 11.500 kg;

alap modifikáció: többcélú, konvertibilis (utas- és teherszállítás);

utasférőhely: 21-23 fő;

maximális fedélzeti terhelés: 3.000 – 3.500 kg;

normál fedélzeti terhelés: 2.000 – 2.500 kg;

gyakorlati hatótávolság normál terheléssel: 900 km;

maximális sebesség: 320 – 360 km/h;

üzemeltetési költségei: 20-25%-kal alacsonyabbnak kell lenniük a hasonló helikopterekhez viszonyítva.

A távlati (perspektivikus) nagysebességü helikopter (PSzV) program két, egymással párhuzamosan zajló fejlesztést takar – a Mil tervezőiroda Mi-X1 és a Kamov iroda Ka-92 helikopter terveit.

A tervek szerint 2014 és 2015-ben elvégzik az alternatív konfigurációk tesztjeinek értékelését. Várhatóan ugyanebben az időszakban elkészülhet a PSzV hajtómüve, valamint az első müködőképes makett is.

PSzV-1 nagysebességü helikopterForrás: warfiles.ru

Napjainkig az „Oroszország Helikopterei” holding a „PSzV-1” helikopter fejlesztésével kapcsolatban két tudományos-kutató munkát tudhat maga mögött. A témában az első még 2011-ben látott napvilágot „A perspektivikus nagysebességü helikopter fő müszaki jellemzőinek, valamint külső megjelenésének meghatározása” címmel. Első körben 1,1 milliárd rubelt terveztek a költségekre. A második kört 2013-ban hirdették meg, azonban a fejlesztésre szánt költséget ebben az esetben már 2,5 milliárd rubelben határozták meg.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 09. 22., 12:54
A Stratolaunch túlesett olyan fontos próbákon, mint az üzemanyag- és az elektromos rendszer ellenőrzése, de saját erejéből még nem gurult.
2017. 09. 21., 09:19
A kérdés adott hát: ilyen „titkos is és misztikus, kissé utópisztikus” esetekből kiindulva vajon milyen reményeink lehetnek a Zrínyi 2026-ra vonatkozólag?
2017. 09. 20., 11:54
A hihetetlen történet 1951. november 19-én kezdődött. Ezen a szeles, barátságtalan, őszi napon szállt fel a Erdingből, Németországból egy amerikai felségjelű C-47A típusú repülőgép, amely a belgrádi amerikai nagykövetségre szállított csomagokat.
2017. 09. 20., 11:02
Megjelent a járattörlések kétheti listája. Meddig tart az egy év? O'Leary szerint nem vesztik el az utasokat, de a rivális cég erősen szívja át – a pilótáit.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Mintegy száz modern busszal gazdagodik 2019-re a Magyar Honvédség – közölte dr. Simicskó István honvédelmi miniszter a HM CURRUS Zrt. és az IKARUS Járműtechnikai Kft. együttműködésével elkészült, CURRUS ARIES-VOLVO, Euro VI-os motorral szerelt csapatszállító busz prototípusának bemutatóján, szeptember 21-én, csütörtökön Székesfehérváron.