Az Indiai Légierő nyugdíjazta MiG-21FL vadászrepülőgépeinek utolsó példányait is. 2013. december 11-én a Nyugat-Bengál régióban található Kalaikunda repülőbázisról szállt fel négy repülőgép, hogy egy utolsó gyémánt alakzatban történő elhúzás keretében elbúcsúztassák a típust.
India a MiG-21FL változat példányait 1966 és 1974 között állította hadrendbe és a repülőgépek magas kora ellenére is átlagosan évi 9 000 órát repültek a típussal. A kivont MiG-21-esek feladatkörét, tehát a harcászati továbbképzést a BAE Systems által gyártott Hawk 132-es kiképző repülőgépek veszik át. Indiában mintegy 260 darab M, MF, UM, bisz és Bison változatú repülőgép továbbra is rendszerben marad, ám a tervek szerint a típus példányai 2016-ban kivonásra kerülnek a bisz változatokkal bezárólag, miközben a legutolsó modernizált változat, a Bison további 1 évtizedig szolgál majd az Indiai Légierőben.
Az utolsó elhúzás a Kalaikunda repülőbázis felett, gyémánt alakzatban
India összesen 872 darabot rendszeresített a MiG-21-es különböző modifikációiból: ezek közül 2012 áprilisáig 482 darab repülőgép semmisült meg és 171 pilóta vesztette életét a különböző katasztrófák és balesetek következtében. Az 50 évvel ezelőtt rendszeresített típus volt az első nem nyugatról származó harci repülőgépe Indiának és az első olyan repülőgép, amely képes volt a hangsebesség feletti repülésre. Az Indiai Légierő közleménye szerint a jelenlegi pilóta állományuk 80%-a repülte pályafutása során a MiG-21FL változatot, míg a pilóták 90%-a repült a MiG-21-es valamelyik rendszeresített változatával.
Az elmúlt napokban két hivatalos bejelentés is érkezett a Kanadai Királyi Légierő megújuló kiképző repülőgép flottája kapcsán: az új típusok érkezésére már nem is kell túl sokat várni.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.