2017. 09. 21. csütörtök
Máté, Mirella
: 308 Ft   : 257 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Speciális J-15 verziókat gyártanak a kínaiak

JETfly  |  2013. 12. 11., 09:36

A kínai Shenyang Aircraft Corporation repülőgépgyár az új, J-15 „Flying Shark” típusú hajófedélzeti vadászrepülőgép alapján néhány speciális verzió fejlesztésén dolgozik. Információk szerint kétkormányos-, rádióelektronikai-harc- és légi utántöltő változatokról van szó. A J-15 alapjain készülő légi utántöltő verzió első repülését várhatóan az elkövetkező három-öt hónapban végrehajtják.

A J-15-ös kétüléses verziója – J-15S – 2012 novemberében hajtotta végre első repülését. Arról, hogy a J-15 hajófedélzeti repülőgépe alapjain fejlesztett rádióelektronikai-harc verzió tesztjei mikor kezdődhetnek el, nincsenek információk. A J-15 légi utántöltő változat egy függeszthető töltőberendezést kap, amelynek segítségével végre tudja hajtani hajófedélzeti repülőgépek légi utántöltését.

J-15 hajófedélzeti vadászrepülőgépFotó: fightingjets.blogspot.com A kínai repülőgépgyár álláspontja szerint, harci körülmények között a légi utántöltés végrehajtása egy nagyméretü tanker alkalmazásával komoly veszélyt jelent a repülőgépek személyzetei számára. A speciális J-15 verzió hatalmas előnye, hogy képes önmagát védelmezni, valamint a fel- és leszállásokat hajófedélzetről végrehajtani.

A J-15 légi utántöltő verziójának létrehozásával Kína az ötödik olyan

ország lesz az Egyesült Államok, Oroszország, Franciaország és

Nagy-Britannia után, amely hajófedélzeti légi utántöltő repülőgéppel

rendelkezhet.

A J-15 hajófedélzeti vadászrepülőgépek sorozatgyártása 2013. november végén kezdődött meg Kínában. Az első sorozatban gyártott J-15-ösök a Liaoning (volt Varjag) repülőgép-hordozó fedélzetén állnak majd szolgálatba. A hajófedélzeti vadászrepülőgép első repülésére 2009-ben került sor. A gép fejlesztésénél Kína „állítólag” felhasznált olyan technológiákat, amelyeket a Szu-33 prototípusán, a T-10K-3 típuson alkalmaztak, amit Kína Ukrajnától vásárolt a 2000-es évek első felében.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017. 09. 18., 13:38
Oroszország és Kazahsztán szerződést írt alá további 12 Szu-30SzM beszerzéséről, nyilatkozta Vlagyimir Kozsin, az orosz elnök haditechnikai együttműködés kérdésben illetékes tanácsadója a TASZSZ orosz hírügynökségnek.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 09. 20., 11:54
A hihetetlen történet 1951. november 19-én kezdődött. Ezen a szeles, barátságtalan, őszi napon szállt fel a Erdingből, Németországból egy amerikai felségjelű C-47A típusú repülőgép, amely a belgrádi amerikai nagykövetségre szállított csomagokat.
2017. 09. 20., 11:02
Megjelent a járattörlések kétheti listája. Meddig tart az egy év? O'Leary szerint nem vesztik el az utasokat, de a rivális cég erősen szívja át – a pilótáit.
2017. 09. 19., 09:29
A tervek szerint már 2018-ban megjelenhetnek az első – használt, de korszerű és megfelelő potenciállal bíró – szállító repülőgépek, amelyek hadrendbe állhatnak, 2019-től pedig újak beszerzése is megkezdődhet.
2017. 09. 19., 09:17
Retro légiharc, román sólymok és a palástorsó. Ancsa-dörej, vitorlázó suhogás, Li-2-es királynő, tüzköpő Csirkecomb, anyósok a levegőben.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A jelenlegi információk szerint nemsokára ismét a magyar égboltot fogják karcolni az ék alakú felségjelzéssel ellátott Mi–24-esek.