A spanyol Construcciones Aeronáuticas SA (CASA) átadta a Spanyol Légierő számára az első modernizált C-101 Aviojet típusú, kiképző-harci repülőgépet. A nagyjavítási és modernizációs munkáknak köszönhetően a repülőgépek repülési idejét 1 800 órára növelték.
A C-101 típus modernizációs programja keretében 17 fő, nagyrészt szerkezeti változtatást hajtottak végre. A repülőgép több szerkezeti elemét kicserélték, nagyjavításon esett át a gép törzse, valamint módosították a fedélzeti berendezéseket.
Fotó: military-today.com A Spanyol Légierő 1980-ban rendszeresítette a C-101 típust. A Flightglobal MiliCAS adatai szerint napjainkban a spanyol pilóták 70 ilyen típusú repülőgéppel hajtanak végre repüléseket. Nem ismert viszont az, hogy összesen hány C-101 kiképző-harci repülőgépet modernizálnak.
A C-101 Avipojet típust a magyar közönség az idei repülőnapon testközelből is láthatta, hiszen a Spanyol Légierő köteléke, a Patrulla Augila is ezt a típust használja.
A C-101 technikai adatai:
Személyzet
2 fő
Hossz12,25 m
Fesztáv10,60 m
Magasság4,25 m
Üres tömeg3.800 kg
Maximális felszálló tömeg5.600 kg
Hajtómü1 x Garrett TFE731-2-2J sugárhajtómü (15,8 kN)
Maximális sebesség770 km/h
Hatótávolság4.000 km
Gyakorlati csúcsmagasság12.500 m
Maximális túlterhelési értékek+7,5, - 3,9 G
Fegyverzet1 x 300 mm-es DEFA gépágyú vagy 2 x 12,7 mm-es M3 géppuska
6 x szárnyalatti függesztési pont2 x Rafael Shafrir 2 típusú kis hatótávolságú, infravörös önirányítású légiharc-rakéták
„Bármilyen élethű is a szimulátor, amellyel tizenöt alkalommal repültünk, mégsem közelíti meg a valós repülések adta élményeket” – számolt be élményeiről Asztalos István alezredes, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár repülésbiztonság főnöke, aki először emelkedhetett a magasba az első magyar KC-390 Millennium szállítógéppel.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.