2025. 03. 26. szerda
Emánuel
: 400 Ft   : 371 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Hírek Kínából a J-31-es háza tájáról

JETfly  |  2013. 09. 04., 10:29

Augusztus óta Kína legújabb fejlesztésű vadászgépe, a J-31-es típus egyre nagyobb intenzitással végzi a tesztrepüléseket. Elemzők szerint a gép kiváló (F-35-össel összemérhető) teljesítményének köszönhetően sikerrel veheti fel a versenyt a piacon megtalálható többi korszerű típussal.

A J-31-es és a másik kínai gép, a J-20-as aerodinamikai kialakításban és lopakodóképességben eltérnek egymástól. Az amerikai típusokkal párhuzamot keresve a J-20 az F-22-esnek, a J-31-es pedig az F-35-ösnek feleltethető meg, bár utóbbi esetben a kínai típus két hajtómüvel rendelkezik, az amerikai gép pedig csak eggyel, viszont egyes alváltozatoknál lehetőség van a rövid úton fel- illetve függőleges leszállásra.

Korábbi, orosz részről is megerősített információk szerint a J-31-es két orosz gyártmányú RD-93 típusú hajtómüvel repül, hasonlóan a kínai-pakisztáni közös fejlesztésü FC-1 (Pakisztánban JF-17) géphez. Az RD-93-as nem tekinthető túlságosan modernnek, azonban a prototípusok számára a berepülésekhez megfelelő biztonságot nyújt egy kiforrott technológia, ez lehet a választás indoka. A tervek szerint, a későbbiekben gyártandó szériapéldányok már a saját fejlesztésü, nagyobb teljesítményü WS-13 hajtómüvel üzemelhetnek majd.

J-31

A légierő berepülőpilótája, Xu Yongling szerint a J-31-es a sárkány kialakítása, a hajtómü kialakítása és a borítás tekintetében már megfelel a nemzetközileg elfogadott „stealth” normáknak, ráadásul a pilóta szerint lopakodó technológia mellett a típus jelentős mennyiségü, sokoldalú fegyverzet hordozására is képes. Ebben a tekintetben Xu Yongling elmondása alapján felülmúlhatja az F-35-öst is. A piacon azokban az országokban lehet esélye a J-31-esnek, ahol még nem döntöttek az F-35-ös megvétele mellett.

A tervezőiroda részéről elhangzott olyan információ is, hogy a gép egyes verziói hajófedélzeti üzemre is alkalmasak lehetnek. A mérnökök szerint a futómüvek megfelelő kialakítással rendelkeznek a hajófedélzeti üzemeléshez. 

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 25., 11:36
Február 24-től elindult az Ifjúsági Pilóta Program (IPP) 2025-ös jelentkezési időszaka, amely országos lefedettséggel kínál lehetőséget a repülés iránt érdeklődő fiatalok számára. A program célja, hogy a 14–18 éves korosztály számára biztosítson egy átfogó, több lépcsős képzési rendszert, amelynek során a résztvevők vitorlázórepülő-képzésben vehetnek részt.
2025. 02. 25., 08:45
Hozott is változást meg nem is a sokáig várt-követelt Lockheed Martin F-16AM/BM Fighting Falconok megjelenése Ukrajna felett. A sajtócikkek és a politikusok nyilatkozatai a végletekig felkorbácsolták a várakozásokat - ehhez képest persze csalódást okoz az eddig nyilvános forrásokból ismerhető eredmény.
2025-03-14 15:10:30
A legmodernebb technológiákkal gazdagodott a honvéd tisztképzés – jelentette ki Vargha Tamás, a Honvédelmi Minisztérium (HM) parlamenti államtitkára Szolnokon, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar campusán, ahol szimulátorokat és speciálisan a légi közlekedésre fókuszáló kibővített valóságlaboratóriumot (XR-labor) adtak át.
2025-03-14 14:37:45
„A szabadság nem ajándék, hanem örökségbe kapott kincs, amit meg kell védeni. Önök az elmúlt években bizonyították, hogy készen állnak a magyar égbolt védelmére” – fogalmazott Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter Kecskeméten, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár március 15-ei ünnepi állománygyűlésén.
2025-03-12 15:37:17
A C-17 Globemaster III már csak óriási méretei miatt is a stratégiai légi szállítás egyik legfontosabb és legsokoldalúbb repülőgépe, mondják a Nehéz Légiszállító Ezred katonái. A légi jármű Kenyeri fölött a kivételes teherdobó képességét bizonyíthatta.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 03. 21., 14:24

(Forgó)szárnyas életmentő

Beszélgetés Dajka Attila őrnaggyal, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár helikoptervezetőjével.
2025. 03. 19., 09:32
Ez a bejegyzés az előző folytatásának is tekinthető, de nem az SH-3 Sea Kingről, mint típusról, és nem is a pilótákról lesz szó, hanem azokról, akik hátul, a tehertérben dolgoztak.
2025. 03. 18., 15:11
Elindult a Magyar Honvédség „Embert a vasra!” toborzókampányának következő fázisa.
2025. 03. 17., 12:09
A TV2 katonai sport-realityjének számtalan kihívása után egy újabb kaland várt A Kiképzés győzteseire, ugyanis a döntőt nyerő Kinizsi raj tagjainak egyik jutalma egy Gripen repülés volt.

  Legfrissebbek most

2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.  

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.