2025. 02. 18. kedd
Bernadett
: 403 Ft   : 384 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Indiai Tejas program, avagy versenyfutás az idővel

JETfly  |  2013. 06. 28., 11:33

Az indiai Tejas könnyű harci repülőgép fejlesztői komoly versenyfutást kénytelenek folytatni az idővel, mivel az ország védelmi minisztere, A.K. Antony 2014 decemberét szabta meg végső szállítási határidőnek, a már így is sokéves csúszásban lévő program számára.

Rengeteg munka vár még a fejlesztőkre és a megadott határidő rohamos tempójú fejlesztést igényel, ha meg akarják kapni a típus végső engedélyeit. Ahhoz, hogy a repülőgép bevethető állapotba kerüljön, több mint 1 200 paraméternek kell megfelelnie. A legfontosabb kérdések közé tartozik egy új orrkúp tervezése és legyártása, mivel a jelenlegi gyenge minőségü és erősen korlátozza a fedélzeti lokátor teljesítményét. Az indiai védelmi minisztérium e hét elején tartott felülvizsgálatot, az immáron 30 éve húzódó Tejas programon. A minisztériumi beavatkozás nyomán a projekt mostantól fő prioritást élvez a DRDO-nál (Védelmi Kutatási és Fejlesztési Szervezet), melynek élére új vezetőt neveztek ki Dr. Avinash Chander személyében.

Tejas

A minisztérium kérte a gyártó HAL-t (Hindustan Aeronautics Limited), hogy fokozza a gyártás tempóját és évenként 16 db repülőgépet készítsen. Ez ismét óriási feladat lenne a cég számára, figyelembe véve, hogy így is évek óta problémás a Szu-30-asok menetrend szerinti leszállítása is, mióta megkapták a gyártási engedélyeket az oroszoktól. A Szuhojok szállítási késedelme már kihatással van az Indiai Légierő üzemképességére is. Bennfentes források szerint a Tejas izraeli radarjának helyet adó új orrkúp tervezése és legyártása is legalább 1 évet vesz igénybe, ráadásul átlagosan 80 kérdést kell megoldani minden hónapban, hogy tartani lehessen a fejlesztési tempót. Sok területen sikerült előrelépést elérni, de még így is sok a megoldatlan kérdés, ráadásul a program már több mint harmincötszörösen túllépte az eredeti, nyolcvanas évekbeli költségeket.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 04., 15:48
A Kínai Népköztársaság repülőiparának legkomolyabb seregszemléjét kétévente rendezik meg. A hivatalos nevén Kínai Nemzetközi Légi- és Űrkutatási Kiállítás a ritka alkalmak egyike, amikor a messze földről érkezők is megismerhetik a helyi fejlesztéseket, és véleményt alkothatnak a közeli - vagy távolabbi elképzelésekből.
2025. 01. 29., 12:12
Repülőműszaki szakmai héten vett részt január 21. és 24. között a pápai MH 47. Bázisrepülőtér repülést biztosító századának teljes állománya, hogy felkészüljön a repülőműszaki és a speciális repüléskiszolgálási feladatok szakszerű végrehajtására a 2025-ös kiképzési évben.
2025. 01. 30., 15:07
2025. január 29-én, helyi idő szerint 20 óra 48 perckor leszálláshoz készülődött a PSA Airlines Bombardier CRJ-701ER típusú regionális utasszállítója Washingtonban, a repülőtér közelében azonban összeütközött egy katonai helikopterrel.
2025. 01. 28., 09:17
Miskolc ismét a hírek szereplője repülőtere kapcsán: a 2022. április 30-án bezárt, nagy múltra visszatekintő repülőtér nagy űrt hagyott a térség repülős életében, a legfrisseb hírek azonban már egy új airport létesítéséről szólnak.
2025-02-05 11:27:24
Éppen 10 éve törölte el a HungaroControl – Európában elsőként – a teljes légi útvonalhálózatot, ezzel lehetővé téve a repülőgépek korlátozások nélküli, szabad légtérhasználatát. Az innovatív forgalomszervezési koncepciónak (Hungarian Free Route, HUFRA) köszönhetően az elmúlt évtized során a hazánk felett átrepülő járatok útvonala összesen 15 millió kilométerrel rövidült, és több mint 180 millió kilogrammal kevesebb szén-dioxid került a levegőbe.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 02. 17., 09:48
A Gulfstream Aerospace hamarosan átadja a megrendelőjének az utolsó G650(ER) business jetet. A jövő a G800-asoké, a váltómodell még az első félévben megkapja az amerikai Szövetségi Légügyi Hivataltól a szükséges tanúsítványokat.
2025. 02. 13., 09:18
A négynapos tanfolyam február 10-én kezdődött, a Kalkar-i Német Légierő Műveleti Parancsnokság NATO Allied Command Transformation (ACT) által akkreditált kiképzőközpontja, valamint az MH ÖMP Légierő Hadműveleti és Kiképzési Főnökség fegyvernemi részlege közös szervezésében.
2025. 02. 06., 10:02
Decemberben egy, akkor a nyilvánosság előtt még nem ismert megrendelő jelentette be az igényét nyolc, a gyártási fázis utolsó szakaszához érkezett Boeing 767F-re. Most kiderült: az ügyfél a UPS.
2025. 01. 31., 09:56
Beszélgetés Könczöl Ferenc ezredessel, aki 2025. január 1-től tölti be az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár parancsnoki beosztását.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.