2017. 10. 18. szerda
Lukács
: 308 Ft   : 262 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Indiai Tejas program, avagy versenyfutás az idővel

JETfly  |  2013. 06. 28., 11:33

Az indiai Tejas könnyű harci repülőgép fejlesztői komoly versenyfutást kénytelenek folytatni az idővel, mivel az ország védelmi minisztere, A.K. Antony 2014 decemberét szabta meg végső szállítási határidőnek, a már így is sokéves csúszásban lévő program számára.

Rengeteg munka vár még a fejlesztőkre és a megadott határidő rohamos tempójú fejlesztést igényel, ha meg akarják kapni a típus végső engedélyeit. Ahhoz, hogy a repülőgép bevethető állapotba kerüljön, több mint 1 200 paraméternek kell megfelelnie. A legfontosabb kérdések közé tartozik egy új orrkúp tervezése és legyártása, mivel a jelenlegi gyenge minőségü és erősen korlátozza a fedélzeti lokátor teljesítményét. Az indiai védelmi minisztérium e hét elején tartott felülvizsgálatot, az immáron 30 éve húzódó Tejas programon. A minisztériumi beavatkozás nyomán a projekt mostantól fő prioritást élvez a DRDO-nál (Védelmi Kutatási és Fejlesztési Szervezet), melynek élére új vezetőt neveztek ki Dr. Avinash Chander személyében.

Tejas

A minisztérium kérte a gyártó HAL-t (Hindustan Aeronautics Limited), hogy fokozza a gyártás tempóját és évenként 16 db repülőgépet készítsen. Ez ismét óriási feladat lenne a cég számára, figyelembe véve, hogy így is évek óta problémás a Szu-30-asok menetrend szerinti leszállítása is, mióta megkapták a gyártási engedélyeket az oroszoktól. A Szuhojok szállítási késedelme már kihatással van az Indiai Légierő üzemképességére is. Bennfentes források szerint a Tejas izraeli radarjának helyet adó új orrkúp tervezése és legyártása is legalább 1 évet vesz igénybe, ráadásul átlagosan 80 kérdést kell megoldani minden hónapban, hogy tartani lehessen a fejlesztési tempót. Sok területen sikerült előrelépést elérni, de még így is sok a megoldatlan kérdés, ráadásul a program már több mint harmincötszörösen túllépte az eredeti, nyolcvanas évekbeli költségeket.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
Ha lemaradt volna erről:

Még több friss hír

2017. 10. 16., 16:19
Kanada hivatalosan is kifejezte érdeklődését az ausztrál F/A-18A/B Hornetek iránt. A kanadai Királyi Légierő CF-18-ainak ideiglenes pótlására kiváló lehetőséget nyújtanának az ausztrálok használt vadászbombázói.
2017-10-13 15:34:23
Minden idők legerősebb szeptemberi utasforgalmát rögzítették a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren szeptemberben: 1 247 352 utas érkezett és indult a budapesti repülőtérről. Tavaly még a júliusi csúcsban sem volt ekkora forgalom a Budapest Airport két terminálján.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 10. 18., 10:13
Az idén az SMi Group szervezésében, Londonban szervezték meg a katonai repülőkiképzéssel foglalkozó nemzetek és szervezetek éves konferenciáját.
2017. 10. 16., 12:43
Az átadás optimista légköre, és a mai bonyodalmak. A Singapore Airlines a legelső A380-asát már leállította, de még átvesz öt újat.
2017. 10. 16., 09:14
Az MH 86. Szolnok Helikopter Bázison tavaly álltak szolgálatba a légimentőktől átvett AS350B Ecureuil (Mókus) helikopterek. A májusi családi napon már átlépték az ezer repült órát és szeptember végén 1300 felett járt a két géppel teljesített óraszám.
2017. 10. 12., 13:22
Egy Kanadából Dubajba tartó civil utasszállító repülőgépet ért bombafenyegetés miatt riasztotta október 12-én, csütörtökön 11 óra 30 perc körül a Magyar Honvédség készültségi szolgálatában lévő Gripenjeit a NATO Integrált Légivezetési Központ.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Július 31-én új parancsnok került az MH Katonai Közlekedési Központ (MH KKK) élére Bárdos Antal ezredes személyében, aki Fejes Károly alezredestől, az addigi megbízott parancsnoktól vette át a csapatzászlót.