Az orosz védelmi minisztérium napjainkban méri fel, hogy a jövőben milyen típussal váltsa le a már kiöregedő An-26 szállítógépeket – írja a Ria Novosti. Az orosz védelmi miniszter helyettese, Jurij Boriszov az ügyben azt nyilatkozta, hogy jelenleg 2 lehetőséget vizsgálnak, az egyik az An-140-es típus rendszeresítése, vagy a másik variáns az Il-112-es program újraindítása lenne.
Mint ismeretes, 2013 márciusában az oroszországi Aviakor repülőgépgyár szerződést írt alá az ukrán Antonov állami konszern képviselőivel az An-140Sz és An-140T típusú repülőgépek intellektuális tulajdonának átvételéről. A két repülőgép típus nem más, mint az An-140-100 típusú utasszállító repülőgép szállítóvá átalakított verziója.
Az Il-112-es projekt újraindításáról először még 2012 decemberében olvashattunk, mikor is, az Orosz Légierő vezetése megkereste az orosz védelmi minisztert, Szergej Sojgut, hogy amennyiben lehetőség van rá, indítsák újra az Il-112-es könnyü szállítógép fejlesztését. Az Il-112-es program még az 1990-es évek elején indult, melynek célja egy új, könnyü szállítógép létrehozása volt. Az új típussal a kiöregedő An-24-es, An-24T és az An-26-os típusokat kívánták leváltani.
Előzetes tervek szerint, a szállítógép első repülésére 2011 végén került volna sor, azonban 2010 augusztusában az orosz védelmi minisztérium leállította a program finanszírozását. 2011 júliusában a voronyezsi repülőgépgyár megkezdte az első Il-112-es összeszerelését, azonban a programot ismét befagyasztották. Napjainkban az Orosz Légierő megközelítőleg 70 darab An-26-ost üzemeltet, melyből a Flightglobal MiliCAS adatbázisa szerint mindössze 37 példány van üzemképes állapotban.
A Royal International Air Tattoo szervezői bizonyára már évekkel ezelőtt elővették az eseménynaptárt: milyen évfordulót illene megünnepelni 2024-ben? Nem volt nehéz dolguk.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.