A napokban erősítették meg a még korábban napvilágra került hírt, hogy Bulgária valóban eladott Grúziának 10 darab Szu-25-ös csatarepülőgépet, még 2012-ben. Hozzátették, hogy az eladott repülőgépek már kirepülték az idejüket és a vásárlóhoz „nagyjavítás céljából” kerültek. Több hírportál azonban azt feltételezi, hogy a Szuhojok a grúziai tbiliszi légibázisról – ahol a javításokat végzik - egy eddig ismeretlen afrikai országba kerülhetnek.
Első ízben a bolgár Szu-25-ösök eladásáról korábban egy bolgár blog számolt be, a Pan.bg. Információik szerint, a csatarepülőgépek minimál ára darabonként 100 ezer bolgár leva volt, melyeket végül 8,08 millió bolgár leva-ért adtak el. Ez lényegében bizonyítja, hogy az említett repülőgépek valóban üzemképtelenek.
Bulgária a Szu-25-ösöket még 1985 és 1988 között szerezte be. A hírhez kapcsolódik. hogy a típus több konfliktusban is aktívan részt vett, többek között 1979 és 1989 között Afganisztánban, valamint 2008-ban Dél-Oszétiában is. Az utóbbi konfliktus során az oroszok 3, a grúzok legalább 2 Szu-25-öst veszítettek. Egy 2011-es felmérés szerint akkor a Grúz Légierő 12 darab különböző verziójú Szu-25-öst üzemeltetett.
A feltételezés, hogy valamely afrikai országba kerülnek a gépek, azért sem alaptalan, ugyanis már korábban számos, volt szovjet tagköztársaság repülőgépeket adott el, többek között Eritreának, Etiópiának, a Kongói Demokratikus Köztársaságnak, Szudánnak és az Elefántcsontparti Köztársaságnak is, melyek a különböző konfliktusokban részt is vettek.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Először emelkedett levegőbe az első, Magyarországnak gyártott Gripen vadászrepülőgép Svédországban, 2005. február 16-án.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.