2013. május 29-én, egy sevillai sajtótájékoztató keretében az Airbus Military bemutatta a C-295W típust, amely már wingletekkel és megnövelt teljesítményű hajtóművekkel, illetve ezeknek köszönhetően jobb teljesítménnyel és üzemanyag-fogyasztással rendelkezik.
A program illetékesei szerint bár nem teljesen új a gép, mégis különbözik a jelenlegiektől. 2014 végétől kezdve viszont már ez lesz az alapkonfigurációja a típusnak, amely konfiguráció egyébként minden C295-ös verzióhoz alkalmazható lesz, így a gépek melegebb és magasabb környezeti körülmények között is üzemelhetnek majd. Ez jól illeszkedik a cég azon stratégiájához, miszerint az Európán kívüli régiókban, nevezetesen Dél-Amerikában és Ázsiában is nagyobb mértékben szeretnének jelen lenni a típussal.
A megnövelt teljesítményü PW127 hajtómüveknek köszönhetően a repülőgép csúcsmagassága mintegy 2 000 lábbal (kb. 600 méterrel), a terhelhetősége pedig 1 tonnával javult. A tervek szerint most kezdődik a típus bemutatása a piac számára, repülési tesztek jövő év januárjában indulhatnak, májusra pedig a gép megkaphatja a légialkalmassági bizonyítványt. A korai előrejelző és légtérellenőrző (AEW&C) változat tervezése a most kifejlesztett wingletekkel folytatódik tovább, a későbbiekben pedig új fegyverrendszerek integrációja is megkezdődhet a típusra.
A hajófedélzetre szánt típusok többségét direkt erre a speciális szerepkörre tervezik. Természetesen olyan helyzet is létezik, amikor a meglévő technikát alakítják át erre a cseppet se egyszerű feladatra.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.