2025. 04. 28. hétfő
Valéria
: 407 Ft   : 359 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Kizárólag a svájci ipar látja el alkatrészekkel a Gripen E-t

JETfly  |  2013. 04. 04., 13:15

A védelmi és biztonsági profilú Saab arra az elhatározásra jutott, hogy svájci vállalatokat keres a Gripen E legfontosabb alkatrészei - köztük a törzshátsórész - fejlesztésére, gyártására és összeállítására. A munka több mint 35 százaléka francia és olasz nyelvterületen zajlik majd. A svájci ipar számara mindez körülbelül 200 millió svájci frankos üzleti volument és több mint 500 000 órányi munkalehetőséget teremt.

A döntés, mely szerint a Gripen E támogatóbázist Svájcban állítják fel, igen fontos lépés a Saab Svájci Ipari Részvételi (SIP) programjában. Szemlélteti a vállalat hajlandóságát és elkötelezettségét arra vonatkozóan, hogy fontos SIP csomagokat szállítson a Gripen E számára. A döntés az armasuisse, a Swissmem, a GRPM (Groupe Romande Pour le Matérial de Défense et de Sécurité) és a Swiss Gripen Group (SGG for Direct Industrial Participation DIP) csoportosulásokkal folytatott folyamatos párbeszéd eredményeképp jött létre.

A svájci ipari tevékenység főbb területei az alábbi öt lényeges elem fejlesztéséből, gyártásából ás összeállításából állnak:

• Gripen E törzshátsórész• Gripen E pilonok (fegyverzetfelfüggesztők)• Gripen E farokkúp• Gripen E törzsféklapok• Gripen E póttartályok

Ezek a kezdő csomagok több mint 500 000 munkaórát és 200 millió svájci frank munkavolument jelentenek a svájci ipar számára. A gyártás arra a 60 Gripen E-re vonatkozik, amelyet Svédország rendelt, emellett pedig a Svájc által esetlegesen megrendelt 22 Gripen E-t is érinti. A Saab hosszú távú partnereket keres a Gripen programhoz. Az üzleti csomag több mint 35 százalékát francia- és olasz nyelvü területeken fogja elhelyezni.

"Jelenleg olyan kis- és közepes méretü vállalkozásokkal folytatunk tárgyalásokat Svájc egész területén, amelyeket bevonhatunk ebbe a nagyszabású projektbe" - mondta Lennart Sindahl, a Saab aeronautikai üzletágának vezetője, majd hozzátette, “olyan cégeket keresünk, amelyek haladó képességekkel rendelkeznek, emellett versenyképesek, és hosszú távon dolgoznának velünk. Az is fontos, hogy hamar döntést hozzanak az együttmüködésről."

A svájci részvétel jövőbeli lehetőségeiről:

A svájci ipar részvétele nem korlátozódik a svéd és a lehetséges svájci repülőgépekre, beletartoznának a későbbi Gripen E megrendelések is. A svájci partnercégeknek teljes hozzáférésük lesz a munkacsomagban tálalható technológiához. Ezzel a tudással a vállalatok hozzájutnak azokhoz a készségekhez és kompetenciákhoz, amelyek a más repülőgépgyártók nagyobb megrendeléseihez szükségesek mind a civil, mind pedig a katonai szektorban.

A Saab svájci ipari részvételi programja

Az armasuisse vezérelveinek megfelelően a Saab kötelességének tartja a SIP régiókon belüli szállítását, ennek 5 százaléka az olasz nyelvü, 30 százaléka a francia nyelvü és 65 százaléka a német nyelvü területre jut Svájcban. Emellett a Saab kötelességének érzi teljesíteni a SIP megállapodást a Gripen szerződésben megszabott 100 százalékos értékben. 2012 végéig a Saab és partnerei körülbelül 250 millió svájci frank értekben,100 svájci cég bevonásával szállítottak.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 04. 07., 17:00
Az F-35-ös program partnerországai között Norvégia lett az első, melynek teljessé vált az ötödik generációs harci repülőgép flottája: a két utolsó példányt a napokban adta át az amerikai gyártó.
2025. 04. 01., 18:00
Svédország - novemberben aláírt szándéknyilatkozatának folytatásaként - hivatalosan is megerősítette, hogy a brazil Embraer C-390 típusával modernizálja szállító repülőgép flottáját, búcsút intve a kiöregedő C-130H Herculeseknek.
2025-04-15 12:13:17
Az egyre gyakrabban jelentkező, szélsőséges időjárási jelenségek komoly kihívást jelentenek a légi közlekedésben és a légiforgalmi irányításban, különösen a nyári időszakban. Az egyre szeszélyesebb időjárás negatív hatásainak mérséklésére a HungaroControl szorosabb együttműködésbe kezdett hazánk meteorológiai szolgáltatójával, a HungaroMet-tel.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 04. 23., 10:29
A NASAMS rendszer rakétatöltése precizitást és összehangolt csapatmunkát igényel.
2025. 04. 22., 15:23
Délutáni és esti kiképzési gyakorlatot tart a kecskeméti repülődandár kedden, szerdán és csütörtökön - közölte a Magyar Honvédség vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár a közösségi oldalán.
2025. 04. 22., 14:00
Világszerte több tucatnyi olyan telep található, ahol kiérdemesült, vagy leállított repülőgépeket tárolnak alkatrészbányaként, illetve a légiforgalomba visszatérés reményében.
2025. 04. 10., 09:43
Az amerikai haditengerészet utolsó hagyományos meghajtású repülőgép-hordozóját, az egykori USS John F. Kennedyt – becenevén Big Johnt - 2007-ben vonták ki a hadrendből.

  Legfrissebbek most

Pontosan két évvel ezelőtt bemutatkozó interjút készített Tőrös István dr. Bali Tamás ezredessel, aki akkor vette át az MH Kiss József 86. Helikopterdandár parancsnoki beosztását. Két év után ismét van miről beszélgetniük.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.