2024. 12. 02. hétfő
Melinda, Vivien
: 413 Ft   : 391 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Oroszország megváltotta az An-140T gyártásához kapcsolódó jogokat

JETfly  |  2013. 03. 28., 15:44

Az oroszországi Szamarában található „Aviakor” repülőgépgyár képviselői szerződést írtak alá az ukrán „Antonov” állami konszern képviselőivel az An-140Sz és An-140T típusú repülőgépek „intellektuális (szellemi) tulajdonának” átadásáról. A két repülőgéptípus az An-140-100 utasszállító repülőgép szállító verziója, amelyeket az „Aviakor” gyárt az orosz védelmi minisztérium számára.

A hadiipari komplexum forrása, aki részt vett a dokumentumok aláírásában elmondta, hogy a szerződés lehetővé teszi az Orosz Légierő számára, hogy az An-140 típusú repülőgépeket ne Ukrajnától kelljen megvásárolnia, hanem egy orosz cégtől. Így a hadsereg a későbbiekben nem függ a politikai környezettől.

Az Orosz Légierő An-140-100 típusú repülőgépe

„A szerződés aláírásáig az Orosz Légierő lényegében képtelen volt repülőgépparkot létrehozni külföldi repülőgépekből. Most azonban adódott egy lehetőség, amennyiben a repülőgép teljes egészében orosz lesz”, - mondta a forrás.  Anton Lavrov, repülési szakértő elmondta, hogy a tranzakció példátlan az orosz repülőgépipar történetében. „A világban ez elterjedt gyakorlat, Kína például megvásárolta az „Antonov” tervezőiroda által fejlesztett ARJ-21 utasszállító repülőgép minden szerzői jogát. Azonban Oroszországban egy ilyen tranzakció, külföldi vállalattal, különösen egy „kulcsra kész” repülőgép jogainak megvásárlásával, első ízben valósul meg”, - mondta Lavrov.

An-140Sz – nagy raktérajtóval rendelkező modell, míg az An-140T rámpával van ellátva, amely a terhek és technikai eszközök deszantolásához szükséges. A repülőgépek gyártásának szabályozásáról szóló szerződést 2013. február 11-én Szamarában írták alá a felek.

„Az „Aviakor” elkülöníti az An-140T fejlesztéséhez és gyártásához szükséges eszközöket, majd ezután az „Antonov” tervezőiroda átadja az orosz repülőgépgyárnak a fejlesztési munkák során megszerzett összes szellemi tulajdont. A repülőgép megkapja az Államközi Repülési Bizottság hatósági bizonyítványát, majd a szamarai gyár megkezdi a gép sorozatgyártását”, - mondta a forrás.

Véleménye szerint az An-140T gyártásának megkezdése után az „Aviakor” megszerzi a repülőgép „szerzői jogait”, meghosszabbíthatja a repülőgép reszursz idejét, konstrukciós változtatásokat eszközölhet az „Antonov” tervezőiroda részvétele nélkül. A megállapodás ellenértéke néhány százmillió dollár, azonban pontos összeget szakmai titokra való hivatkozással nem közöltek.

Az „Orosz gépek” holding (amely egyik leányvállalata az „Aviakor”) sajtószóvivője azt nyilatkozta, hogy a felek úgy egyeztek meg, az ellentételezés árát nem hozzák nyilvánosságra. Az An-140T jogainak megvásárlásával az „Aviakor” megpróbálja elnyerni az Orosz Légierő könnyü katonai szállító repülőgép megrendelését, amellyel a kiöregedett, mintegy 300 gépből álló An-24 és An-26 flottát kívánják leváltani. „A flotta leváltására két lehetőség áll előttünk – ez az An-140T és az Il-112V. Az Il-112V egyelőre csak papíron létezik, bár ezt a gépet egy orosz cég, az „Iljusin” tervezte. Az An-140T ugyan nem orosz, azonban már kész gép. Köszönhetően a jogok megváltásának, az „Aviakor” betöltheti az ürt ezen a területen”, - mondta a légierő képviselője.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
Ha lemaradt volna erről:

Még több friss hír

2024. 11. 18., 16:45
Idén októberben megállapodás született arról, hogy különleges mentéseknél segédkezik egymásnak az EUFOR (European Union Force) és a konjici Prenj Hegyimentő Szolgálat. Az együttműködés aláírásakor a nemzetközi haderőt dr. Sticz László vezérőrnagy, az EUFOR Althea művelet parancsnoka, míg a bosnyák felet Almir Mahmutović, az önkéntes szervezet igazgatótanácsának elnöke képviselte.
2024. 11. 06., 09:09
2024. november 4-7. között rendezik meg Párizsban az Euronaval haditengerészeti, védelmi kiállítást, melynek keretein belül új szerződést írhatott alá az Airbus Helicopters a hazánk által is üzemeltetett H225M típusú közepes, többfeladatú helikopterre vonatkozóan.
2024. 11. 04., 09:11
2018 után 2024-ben ismét megrendezik a Cruzeiro do Sul, azaz a CRUZEX nagyszabású, nemzetközi légi hadgyakorlatot Brazíliában. A Natal központú kiképzési esemény kiemelt fontosságú és komplexitású Dél-Amerikában, kis jóindulattal akár a brazil Red Flagnek is lehet nevezni. Lesznek újoncok és lesznek búcsúzók: és az is biztos, hogy valóságos típuskavalkád várható.
2024. 10. 25., 09:12
A 9603-as az utolsónak gyártott magyar MiG-21MF-ek (9507-9515, 9601-9606) egyike. Gyártási száma 969603, szériaszáma pedig 9603 (a 96. széria 03. gépe). A repülőgép felújítását a Berekfürdőn található, A szovjet repülőtér titkai múzeum csapata végezte: az Aranysas magazin 2024. novemberi számában a 9603-as történetéről olvashatunk további részleteket.
2024-11-13 09:24:00
2003. november 13-án délelőtt 11 órakor ismét megtörtént a megszokhatatlan, egy repülőgép eltűnt a lokátorok képernyőjéről és nem válaszolt semmilyen frekvencián. Azonnal felszállt a kutató-mentő helikopter a két egykori kollégiumi szobatárs keresésére.
2024-11-05 18:30:00
A Wizz Air nyerte el idén a CAPA (Centre for Aviation) által megítélt Év Fenntartható Légitársasága elismerést az európai, közel-keleti és afrikai régióban (EMEA’s Environmental Sustainability Airline Group for 2024), amit a légitársaság Hongkongban, a CAPA díjkiosztóval egybekötött légi közlekedési csúcstalálkozóján vehetett át.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 11. 27., 10:15
A 2000-es évek első felében a tíz F-14-es mellett, harminchat F/A-18-as adta a Truman csapásmérő képességét.
2024. 11. 21., 10:02
Az amerikai légierő egyik igáslova az F-105 Thunderchief volt Délkelet-Ázsiában, ahol az eredetileg nukleáris csapásmérésre szánt típust vadászbombázóként, később pedig a légvédelem elnyomására is használták.
2024. 11. 13., 09:36
Néhány hónap után ismét a Brussels Airlines kerül terítékre, amelynek látványos, belga ikonokat felvonultató festésmintáiról áprilisban volt szó.
2024. 11. 09., 11:00
Az eseményen Dr. Koller József dandártábornok, Olaszországba akkreditált véderő, katonai és légügyi attasé is részt vett. A szicíliai látogatás célja a nemzetközi nap mellett, a Sigonella-i bázis szakmai bemutató napján történő részvétel volt.

  Legfrissebbek most

2024. szeptember 30 - október 11. között Görögország volt a házigazdája a NATO legnagyobb idei hadgyakorlatának. A hazai szuperszonikusokon kívül 11 légierő gépei érkeztek a mediterrán légtérbe - brit, kanadai, francia, svéd, magyar, lengyel, román, spanyol, olasz, portugál, és amerikai felségjellel -, hogy bebizonyítsák: a szövetség haderőnemeinek sikeres együttműködésével készen állnak egy lehetséges támadás elhárítására.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.