Az Egyesült Államok haditengerészetének vezetése tervbe vette az F/A-18E/F Super Hornet-ek (CFT – Conformal Fuel Tank) illeszkedő póttartályokkal való felszerelését – írja a Flightglobal. A tartályoknak köszönhetően a repülőgépek hatótávolsága megnő, mellyel a haditengerészet vezetése szerint a Super Hornetek képességei tovább javíthatóak.
A döntést csak a repülési tesztelések után hozzák meg, melyek tervek szerint 2013 nyarán kezdődnek meg. A repülőgépek további modernizációjáról egyelőre pontos információk nincsenek, azonban azt már tudni lehet, hogy napjainkban tárgyalások folynak az ügyben a Boeing, Northrop Grumman és a PMA-265 csoport között, mely utóbbi az F/A-18 E/F és E/A-18G típusok fejlesztéséért felelős. Továbbá a Boeing a közeljövőben az F/A-18E/F eladásával párhuzamosan, mint opciós lehetőség, eladásra kínálja az illeszkedő póttartályokat is.
A Boeing hozzátette, hogy a tartályok kialakításánál a cél a minél kisebb légellenállás, azonban a Flightglobal információi szerint, pont a tartályoknak köszönhetően majd jelentősen romlik a Super Hornet sebessége és manőverezőképessége is. Egyelőre nem ismert, hogy a CFT-k felszerelése érinti-e a hajtómüvek cseréjét, ugyanis már szó esett a jelenlegi 98 kN tolóerőt biztosító General Electric F414-GE-400 hajtómüvek cseréjéről, a már 120 kN tolóerős F414-GE-400EPE-re.
A Flightglobal MiliCAS adatbázisa szerint, az Egyesült Államok haditengerészete napjainkban 271 darab F/A-18E/F Super Hornet-et üzemeltet, illetve néhány éven beül ez a szám további 78-cal nő.
1995. szeptember 13-án este összeütközött a levegőben a Magyar Légierő két gépe. A 16-os oldalszámú Szu-22-es hajtóműve az ütközés következtében leállt, az újraindítása sikertelen volt.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.