2017. 09. 22. péntek
Móric
: 310 Ft   : 260 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

2014-től nem repülhetnek az Orosz Légierő Szu-27UB kiképző repülőgépei(?)

JETfly  |  2013. 01. 31., 09:03

Az Orosz Légierő vezetése 2012-ben készített egy jelentést a légierő helyzetéről. A légierő vezetésének adatai alapján a Szu-27UB típusú kiképző-harci repülőgépek reszursz repülési ideje gyakorlatilag kimerült. A 70 rendelkezésre álló repülőgépből 30 már nem alkalmas repülésre, míg a fennmaradó 40 darab gép 90%-os kihasználtsági szinten áll. 2013 végére az összes Szu-27UB típusú repülőgép kirepüli reszursz repülési idejét, aminek következtében ezeken a gépeken 2014-ben kiképzési repüléseket nem fognak tudni végrehajtani.

Napjainkban a pilóták repüléseik 70%-át az adott típuson hajtják végre. A Cskalovról elnevezett 4. számú Nemzeti Repülőszemélyzet Kiképző és Harci Alkalmazási Központ alkalmazottjának, a jelentés egyik kidolgozójának elmondása szerint, azt a 30 repülőgépet, amelyek teljesen kirepülték idejüket már nem lehet felújítani, mivel a repülőgépek szárnyain repedések találhatóak, valamint a törzsük is deformálódott. A közeljövőben újabb tíz repülőgépet fognak kivonni hasonló problémák miatt.

Az Orosz Lovagok Szu-27UB típusú gépe

2009-ben az orosz védelmi minisztérium próbált lépéseket tenni a probléma orvoslása érdekében Szu-30SzM típusú, kétüléses repülőgépek beszerzésével, azonban a beérkező gépekből harci- és nem kiképző századokat kezdtek szervezni. A légierő egyre több modernizált, Szu-27SzM3 típusjelü repülőgépet vesz át, amelyek nagyrésze azonban együléses, és nem alkalmasak kiképzési feladatokra.

A távolabbi tervek szerint a harci alakulatok kétüléses, Szu-35Sz típusú vadászbombázó repülőgépeket kapnak majd. A jelenleg zajló program egyik célkitüzése, hogy az Orosz Légierő repülőgépparkjának nem kevesebb, mint 7 %-a megújuljon 2020-ra. A rendelkezésre álló idő alatt a légierőnek több mint ezer darab új és modernizált repülőgépet kell rendszerbe állítania, hogy a terv megvalósuljon.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 09. 21., 09:19
A kérdés adott hát: ilyen „titkos is és misztikus, kissé utópisztikus” esetekből kiindulva vajon milyen reményeink lehetnek a Zrínyi 2026-ra vonatkozólag?
2017. 09. 20., 11:54
A hihetetlen történet 1951. november 19-én kezdődött. Ezen a szeles, barátságtalan, őszi napon szállt fel a Erdingből, Németországból egy amerikai felségjelű C-47A típusú repülőgép, amely a belgrádi amerikai nagykövetségre szállított csomagokat.
2017. 09. 20., 11:02
Megjelent a járattörlések kétheti listája. Meddig tart az egy év? O'Leary szerint nem vesztik el az utasokat, de a rivális cég erősen szívja át – a pilótáit.
2017. 09. 19., 09:29
A tervek szerint már 2018-ban megjelenhetnek az első – használt, de korszerű és megfelelő potenciállal bíró – szállító repülőgépek, amelyek hadrendbe állhatnak, 2019-től pedig újak beszerzése is megkezdődhet.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Mintegy száz modern busszal gazdagodik 2019-re a Magyar Honvédség – közölte dr. Simicskó István honvédelmi miniszter a HM CURRUS Zrt. és az IKARUS Járműtechnikai Kft. együttműködésével elkészült, CURRUS ARIES-VOLVO, Euro VI-os motorral szerelt csapatszállító busz prototípusának bemutatóján, szeptember 21-én, csütörtökön Székesfehérváron.