A Szövetségi Biztonsági Szolgálat (FSZB) 2013-ban két An-72P típusú repülőgép felújítását tervezi, amelyeket a határőrség használ határvizeinek felügyeletére a Kuril-szigetek körzetében. Egy, a védelmi-ipari komplexumhoz közel álló forrástól származó információk szerint, a repülőgépeket vizuális célfelderítő berendezéssel látják el.
A forrás elmondása szerint a modernizáció után a repülőgépek képesek lesznek napnyugta után (sötétben) felderíteni a határsértőket éppúgy, mint felhőn keresztül vagy akár ködben. A repülőgépeket emellett új müszerfallal, kommunikációs berendezéssel és fedélzeti elektronikával látják el, valamint a szovjet analóg müszereket elektronikusra cserélik.
Az An-72P típusú tengeri járőr-repülőgépet az An-72 katonai szállító repülőgép alapjain fejlesztették. A repülőgép maximális sebessége 720 km/h, hatósugara 4700 km. A repülőgépe fegyverzetéhez tartozik egy 23 mm-es, GS-23 típusú gépágyú, valamint a két külső felfüggesztési pontokon nemirányítható rakétákat és bombákat képes hordozni.
Információk szerint a Szövetségi Biztonsági Szolgálat (FSZB) öt darab An-72P típusú repülőgéppel rendelkezik. A gépeket többek az orosz felségvizeken illegálisan halászók (rákhalászok) ellen alkalmazzák. Japán tengerészek körében a repülőgépeket csak „orvhalász gyilkosként” emlegetik.
A Flightglobal MiliCAS adatai szerint az Orosz Légierő állományában további 25 An-72 típusú repülőgép található.
„Bármilyen élethű is a szimulátor, amellyel tizenöt alkalommal repültünk, mégsem közelíti meg a valós repülések adta élményeket” – számolt be élményeiről Asztalos István alezredes, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár repülésbiztonság főnöke, aki először emelkedhetett a magasba az első magyar KC-390 Millennium szállítógéppel.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.