Az orosz ötödik generációs vadászrepülőgép a T-50 (PAK FA) első ízben hajtott végre nagytávolságú átrepülést Komszomolszk-na-Amure repülőteréről a Moszkva melletti Zsukovszkij bázisra. A hírt Dmitrij Rogozin orosz miniszterelnök-helyettes osztotta meg saját blogján.
Január 16-án orosz hírforrások is beszámoltak arról, hogy a PAK FA negyedik prototípusa (T-50-4) átrepült a Komszomolszki Repülőgépgyártó Termelési Egyesülés (KnAAPO) gyárából az M. M. Gromovról elnevezett repülő-kutató intézet repülőterére, ahol a tesztrepülések folytatására kerül sor. Az átrepülés alatt a repülőgépet Szergej Bogdan berepülő-pilóta, Oroszország Hőse irányította. Egyébként ő volt az a repülőgép-vezető, aki 2012. december 12-én első ízben emelkedett levegőbe a negyedik PAK FA-val.
Rogozin blogján beszámolt arról, hogy a repülőgép a több mint 7 000 km-es út során két közbenső leszállást hajtott végre, Abakan és Cseljabinszk repülőterén.
A típus első három példányát szállítógépek juttatták el a Moszkva melletti repülőtérre. Napjainkban Komszomolszk-na-Amure-ban az ötödik gép építése zajlik, amely a tervek szerint 2013 márciusában kezdheti meg a repülési teszteket. A T-50 repülési tesztjei 2-2,5 évig tartanak, míg a sorozatgyártás 2015-ben vagy 2016 elején kezdődhet el.
A Németországban született, de osztrák származású Edgar Schmued valódi legendának számított az amerikai repülőgépgyártásban. A nevéhez fűződik a North American cég világhírű P-51-es Mustangja, majd a második világháborút követően nagyban hozzájárult a korszak egyik leghatékonyabb vadászgépének, a F-86-os Sabre-nek a kifejlesztéséhez.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.