2017. 09. 25. hétfő
Eufrozina, Kende
: 310 Ft   : 258 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Egymilliárd dolláros megállapodás a Saab és az Airbus között

JETfly  |  2003. 07. 07., 16:20

A Saab AB és az Airbus 2003. június 17-én egy teljes körű üzleti megállapodást írt alá az A380-as repülőgép középső és külső fix szárny-belépőéleinek gyártásáról.

Az egyezmény értelmében a Saab fogja kifejleszteni és gyártani a fix belépőéleket, valamint kockázatviselő félként vesz részt az A380 programban. A szerződés értéke 1 milliárd dollár, ami a következő húsz év során fog realizálódni.

„Nagyon elégedettek vagyunk, hogy sikerült tető alá hoznunk a szerződést. Ez hosszú távú elkötelezettséget jelent egy olyan repülési programban, amelyben a Saab nagyon bízik.” – mondta Pontus Kallén a Saab Aerostructures új, és a Saab Kereskedelmi Program jelenlegi vezetője.

Fotó:Airbus

A Saab 1997 óta müködik együtt az Airbusszal, és az A340-500/600-asokhoz, valamint az A320-ashoz fejlesztett ki és gyárt alkatrészeket. Az együttmüködés az A380-as tekintetében egy koncepció tanulmánnyal kezdődött 1997-ben. A Saab felelős a középső és külső szárny-belépőélek fejlesztéséért és gyártásáért, amit a Svéd Nemzeti Adósságkezelő Hivatal is támogat, lévén ez egy fontos ipari program. Az A380-as program egy fontos pénzügyi projekt lesz a Saab Aerostructures számára az elkövetkezendő években.

Az első középső és külső fix szárny-belépőélet 2003 májusában szállították le az Airbusnak az A380-ashoz. 31 méteres hosszával ez a legnagyobb egy darabból készült alkatrész, amit a Saab valaha is gyártott. Az Airbus A380-as lesz a világ legnagyobb utasszállító repülőgépe, amely 555 utas szállítására lesz képes. A gép szüzfelszállására várhatóan 2005 elején kerül sor, és a szállítások a megrendelőknek 2006-ban fognak kezdődni.

A Saab egyike a világ vezető csúcstechnológiát alkalmazó vállalatainak, melynek fő müködési területe a védelmi, a repülési és az ürtechnológiára irányul. A csoport a szakértelem és a képességek széles spektrumát fedi le a rendszerintegráció területén.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 09. 22., 12:54
A Stratolaunch túlesett olyan fontos próbákon, mint az üzemanyag- és az elektromos rendszer ellenőrzése, de saját erejéből még nem gurult.
2017. 09. 21., 09:19
A kérdés adott hát: ilyen „titkos is és misztikus, kissé utópisztikus” esetekből kiindulva vajon milyen reményeink lehetnek a Zrínyi 2026-ra vonatkozólag?
2017. 09. 20., 11:54
A hihetetlen történet 1951. november 19-én kezdődött. Ezen a szeles, barátságtalan, őszi napon szállt fel a Erdingből, Németországból egy amerikai felségjelű C-47A típusú repülőgép, amely a belgrádi amerikai nagykövetségre szállított csomagokat.
2017. 09. 20., 11:02
Megjelent a járattörlések kétheti listája. Meddig tart az egy év? O'Leary szerint nem vesztik el az utasokat, de a rivális cég erősen szívja át – a pilótáit.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Mintegy száz modern busszal gazdagodik 2019-re a Magyar Honvédség – közölte dr. Simicskó István honvédelmi miniszter a HM CURRUS Zrt. és az IKARUS Járműtechnikai Kft. együttműködésével elkészült, CURRUS ARIES-VOLVO, Euro VI-os motorral szerelt csapatszállító busz prototípusának bemutatóján, szeptember 21-én, csütörtökön Székesfehérváron.