2017. 09. 22. péntek
Móric
: 310 Ft   : 260 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Kína jobbnak tartja saját vadászbombázó repülőgépét, mint az eredeti oroszt

JETfly  |  2012. 12. 10., 09:17

A kínai People´s Daily Online az ország védelmi minisztériumának egy képviselőjére, Geng Yanshengre való hivatkozással azt közölte 2012. december 6-án, hogy a kínai Shenyang J-15 „Flying Shark” hajófedélzeti vadászbombázó több jellemzőben felülmúlja a Szu-33 típust, és nem klónja az orosz repülőgépnek.

A J-15 vadászbombázó fejlesztésénél a kínai mérnökök „nagyon sok” megoldást felhasználtak a Szu-33 prototípusából – T-10K-3 – amelyet Ukrajnától vásároltak a 2000-es évek első felében. Az külsőre egyértelmüen látszik, hogy a J-15 kialakításánál az orosz gép sárkányszerkezetét vették alapul. Geng Yansheng úgy nyilatkozott ezzel kapcsolatban, hogy a külső „hasonlóság” még nem jelenti azt, hogy az „egyik” repülőgép másolata egy másiknak.

J-15 vs. Szu-33

A People´s Daily Online által leírtak szerint a J-15 tökéletesebb fedélzeti elektronikával, valamint kétirányú nagysebességü adatátviteli rendszerrel rendelkezik, mint a Szu-33 típus.

A kínai cikk arról is ír, hogy a J-15 az orosz Szu-33 típussal ellentétben nem csak légi célok elfogására alkalmas, hanem földfelszíni célok megsemmisítésére is. A J-15 az alkalmazott modern anyagoknak köszönhetően könnyebb, mint a Szu-33.

Végezetül a cikk kiemeli, hogy a J-15-öst saját fejlesztésü, Taihang (WS-10) típusú hajtómüvekkel látták el, amely lényeges nagyobb hajtóerejü, mint az orosz AL-31F. A Peoples Daily Online a technikai jellemzőket tekintve úgy fogalmaz, hogy a J-15 az amerikai F/A-18 Super Hornet és a francia Rafale hajófedélzeti változataihoz hasonlítható.

2012 novemberében a J-15 vadászbombázó sikeresen landolt, majd felszállt a kínai CV-16 Liaoning repülőgép-hordozó fedélzetéről.

 

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017. 09. 18., 13:38
Oroszország és Kazahsztán szerződést írt alá további 12 Szu-30SzM beszerzéséről, nyilatkozta Vlagyimir Kozsin, az orosz elnök haditechnikai együttműködés kérdésben illetékes tanácsadója a TASZSZ orosz hírügynökségnek.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 09. 21., 09:19
A kérdés adott hát: ilyen „titkos is és misztikus, kissé utópisztikus” esetekből kiindulva vajon milyen reményeink lehetnek a Zrínyi 2026-ra vonatkozólag?
2017. 09. 20., 11:54
A hihetetlen történet 1951. november 19-én kezdődött. Ezen a szeles, barátságtalan, őszi napon szállt fel a Erdingből, Németországból egy amerikai felségjelű C-47A típusú repülőgép, amely a belgrádi amerikai nagykövetségre szállított csomagokat.
2017. 09. 20., 11:02
Megjelent a járattörlések kétheti listája. Meddig tart az egy év? O'Leary szerint nem vesztik el az utasokat, de a rivális cég erősen szívja át – a pilótáit.
2017. 09. 19., 09:29
A tervek szerint már 2018-ban megjelenhetnek az első – használt, de korszerű és megfelelő potenciállal bíró – szállító repülőgépek, amelyek hadrendbe állhatnak, 2019-től pedig újak beszerzése is megkezdődhet.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Szeptember 20-án a Stratégiai Légiszállítási Képesség hajózóállománya befejezte történetének első olyan személyevakuálását, amelyet C-17-esének padlóberakodási eljárása alkalmazásával hajtott végre.