Már folynak az előkészületek az arizonai Yuma légibázison, ahol jövő hónap közepén állíthatják fel az első harci F-35B századot. Az első gépet november elejére várják, a második pedig röviddel utána érkezhet, melyek a 121. támadó repülőszázad állományába tartoznak majd. Ezek a gépek lesznek a nullszéria (LRIP – Low Rate Initial Production) első példányai, amelyek az 1B szoftverrel üzemelnek.
A század eleinte csak néhány pilótával és karbantartóval kezdi az üzemelést, a teljes harckészültség eléréséhez 16 darab repülőgépre van szükség, ezt a létszámot minden bizonnyal egy éven belül elérik. Egyelőre hat pilótát vezényeltek a 121. század állományába, az ő képzettségi szintjük nem egységes, vannak, akik már rendelkeznek képesítéssel az 1A szoftverre, és csak egy rövid átképzés szükséges az egyel fejlettebb verzióra.
Az üzemelés megkezdéséhez további fejlesztésekre van szükség a bázis infrastruktúrájában, többek között ki kell építeni az úgynevezett Autonóm Logisztikai Információs Rendszer (ALIS) Block 1.03-as verzióját is, mely egy komplex rendszer az F-35-ös számára, és széleskörü alkalmazhatósága (pl. repülőgép diagnosztika, repülési feladattervezés stb.) nélkülözhetetlen a század számára. Az 1.03. verzióval már titkosított adatok is a pilóták rendelkezésére állnak majd, az Eglin légibázsion müködő pilótaképzési programban egyelőre csak az 1.02. verziót használják a kevésbé szigorú követelmények miatt. Az ALIS 1.03-assal korábban voltak biztonsági problémái a Lockheed Martinnak, ennek ellenére a program illetékesei bizakodóak, az utóbbi hónapokban jelentős javulást tudtak felmutatni.
Az elmúlt napokban két hivatalos bejelentés is érkezett a Kanadai Királyi Légierő megújuló kiképző repülőgép flottája kapcsán: az új típusok érkezésére már nem is kell túl sokat várni.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.