2024. 06. 16.
Jusztin
: 398 Ft   : 372 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

2020-ig szolgálnak és kémkednek

JETfly  |  2012. 09. 21., 09:28

Az orosz védelmi minisztérium úgy döntött, modernizálja a MiG-25 típusú repülőgép felderítő változatát, amelyek gyártását még 1976-ban leállították. Információk szerint, a repülőgépeket új navigációs rendszerrel, modern digitális videó- és fotó-, valamint rádiótechnikai felderítéshez szükséges berendezésekkel szerelik fel. A védelmi minisztérium úgy számol, hogy a modernizáció után a gépeket 2020-ig rendszerben tudja tartani.

Napjainkban az Orosz Légierő kötelékében az egyik legnagyobb hiány a felderítő repülőgépek területén van. A légierő mindössze három ilyen feladatkörben alkalmazható repülőgéptípust tud felmutatni – Szu-24MR, Il-20RT és a már említett MiG-25R, amelyek azonban mára már idejétmúlttá váltak és a bevethető gépek száma is erősen korlátozott. A MiG-25 modernizációja részben megoldást nyújt a fennálló problémára. A légierő valamivel több, mint 20 darab MiG-25-ös repülőgéppel rendelkezik, amelyek két légibázison – Mongecsorszkban (No 6964) és a Voronyezsben található Baltimor repülőtéren (No 7000) állomásoznak. Reálisan 5-7 repülőgép hajt végre repüléseket – hadrafogható – míg a többi vagy meghibásodás miatt vagy alkatrészhiány miatt áll.

A fő probléma ezekkel a repülőgépekkel – a hajtómüveik. A típus sárkányszerkezete megbízható és erős, míg a hajtómüvek a nagyon magas hőmérséklet miatt gyakran meghibásodnak. Az Orosz Légierő képviselője elmondta, hogy addig, míg a gép leírása alapján a hajtómüvek élettartama 1000 óra addig ez a valóságban nem több 200-300 óránál, aminek hatására a típusnál alkalmazott RB-15 típusú hajtómüvek gyártását már régen leállították. Ennek tükrében valószínüleg csak azok a gépek kerülnek felújításra, amelyek megfelelő állapotú hajtómüvel rendelkeznek.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 05. 31., 12:45
Február 23-án került aláírás a magyar légierő vadászgép flottájának bővítését jelentő szerződésre: négy JAS 39C Gripen érkezik a SAAB szerelőcsarnokból Kecskemétre. Az Aranysas interjúja Gróf Gergely ezredessel, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár parancsnokával.
2024-06-03 13:23:02
Fonalka Marcell őrmester az Acélkocka Alap Altiszti Tanfolyam elvégzésének köszönhetően tölti mindennapjait a Gripen-hangárban, feladata a Magyar Honvédség vadászgépeinek szerelése és javítása. Miért ezt az utat választotta?
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 06. 14., 10:39
A kilencvenes évek elején az amerikai haditengerészet légiereje átalakulóban volt.
2024. 06. 11., 14:00
Számos munkaterület összehangolása szükséges ahhoz, hogy a bosznia-hercegovinai EUFOR Althea művelet magyarok katonák által biztosított MEDEVAC, azaz egészségügyi kiürítési képessége porszem nélküli gépezetként tudjon működni.
2024. 06. 10., 10:57
Légtérzár, menetrendi változások, biztonsági aggályok, csomagfeladás és a szakszervezetek sztrájkfenyegetése.
2024. 06. 04., 13:31
A pezsgő ballószögi kulturális életnek egyik kiemelkedő színfoltja volt a napokban befejeződött repülős rendezvény, melyet a ballószögi repülőtér fennállásának 30. évfordulója alkalmából tartottak meg.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Egy új harcjármű rendszerbe állításakor az első lépések egyik legfontosabbika a kezelők vezetési rutinjának megszerzése. A június 11-ei héten az MH Klapka György 1. Páncélosdandár egyik legkorszerűbb eszközével, a Leopard 2A7HU típusú harckocsival gyakorolják a harcjárművezetők többek között a közúton való közlekedést.