Az Indiai Légierő parancsnoka, NAK Browne állítása szerint, a légierő szakemberei tervezési hibára bukkantak a Szu-30-as repülőgépek esetében, ez azonban nem veszélyezteti a típus légialkalmasságát. A probléma a Fly-By-Wire rendszerben merült fel, és a tervezőkkel már fel is vették a kapcsolatot.
A parancsnok utalt a tavaly decemberi balesetre is, amikor is az egyik Szu-30MKI-ból katapultáltak a pilóták, nem sokkal a Lohegaon légibázisról végrehajtott felszállás után. Elmondta, hogy rengeteg ellenőrzést hajtottak végre a gépeken, hogy ilyen eset újból ne fordulhasson elő. A parancsnok állítása szerint maga is repült a típuson, és az előforduló hibák ellenére sincs gond a repülésbiztonsággal.
A beszerzendő Rafale gépekkel kapcsolatban megemlítette, hogy a tárgyalások jól haladnak, és még ebben a költségvetési évben a végére érhetnek, a Rafale-üzlet mellett pedig további terveik vannak a korosodó repülőgépflotta lecserélésére.
A Honvéd high-tech magazin új epizódjában közelebbről is megismerkedhetünk a Magyar Légierő első KC-390-es szállító repülőgépével, mely 2024. szeptember 5-én érkezett meg végleges állomáshelyére, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandárhoz.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.