Az Izraeli Légierő több Lockheed Martin F-16C/D \"Barak\" típusú repülőgépén a technikusok festékleválást fedeztek fel a gépek levegőbeömlő nyílásának belső oldalán, amely a hajtóműbe kerülve potenciális veszélyforrást jelenthet. A problémát a Hazor és Ramat David légibázison észlelték a műszakiak.
Amir Eshel vezérőrnagy, az Izraeli Légierő parancsnoka a veszélyesebb hajtómüproblémák megakadályozása érdekében adta ki a repülési tilalomról szóló parancsot, hisz a hajtómübe kerülő festékdarabok beláthatatlan következményekkel járhatnak. A döntés értelmében csak azok a C/D verziójú gépek nem repülhetnek, amelyeknél észlelték a festékek leválását. A müszakiak eltávolítják a régi festékréteget és újrafestik a levegőbeömlő nyílások belső részét.
A légierő képviselője elmondta, hogy a szükséges munkálatokat „rövid idő” alatt elvégzik, és hangsúlyozta, hogy a gépek a festés után hadrafoghatóak lesznek. A Flightglobal MiliCAS adatbázisa szerint az Izraeli Légierő 325 gépből álló F-16-os flottával rendelkezik, amelyek közül 126 darab az Electric F110-100 hajtómüvel szerelt C/D verziójú. Keresik a festék leválásának okát, de az első vélemények alapján az idei nyár magas hőmérséklete is okozhatta a problémát.
Időközben az Izraeli Légierő vizsgálatot indított egy július 27-én, Izrael déli részén történt eset kapcsán, amikor is egy F-16I „Sufa” és egy Boeing 707 alapjaira épített „Reem” tankergép sérült meg egy légi utántöltési feladat végrehajtása közben. Az eset után mindkét repülőgép szerencsésen végrehajtotta a leszállást.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Először emelkedett levegőbe az első, Magyarországnak gyártott Gripen vadászrepülőgép Svédországban, 2005. február 16-án.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.