A Sao Paulo melletti Gavião Peixotoban lévő gyárban az Embraer cég sikeresen végrehajtotta az A-1M prototípusának első repülését. Az ünnepélyes keretek között végrehajtott felszállást a Brazil Légierő parancsnoka, Juniti Saito tábornok, és más magas rangú vezérkari tisztek is megtekintették. Az A-1M programmal a brazilok a 43 meglévő AMX-et kívánják modernizálni és nagyjavítani. A szűzfelszállás után nemsokára a hivatalos tesztprogram is elkezdődhet.
Ezzel együtt átadták a légierő számára a 99., és egyben utolsó A-29 Super Tucano könnyü támadó repülőgépet, illetve az első körben megrendelt, modernizált F-5M vadászgép utolsó két példányát. Utóbbi típusból összesen 46 darabot terveznek F-5M szintre modernizálni és nagyjavítani. Ez egyrészről gyakorlatilag a navigációs rendszerek, radar, fegyverzet és a fedélzeti számítógépek modernebbre cserélését jelenti, másrészről a gép némi szerkezeti átalakításon is átesik, így további 15 évig üzemben maradhat. 2010 decemberében egy újabb 11 gépről szóló szerződést írt alá a légierő és az Embraer cég.
A modernizáció során A-1M-ek esetében törekedtek arra, hogy a fedélzeti rendszerek minél több hasonlóságot mutassanak az F-5M és A-29 típussal, ezáltal például az A-29-es típusvizsgával rendelkező pilóták könnyebben átkerülhetnek az F-5M és A-1M típusokra, de ez a hasonlóság a müszakiak oktatását is hivatott megkönnyíteni.
2024. szeptember 30 - október 11. között Görögország volt a házigazdája a NATO legnagyobb idei hadgyakorlatának. A hazai szuperszonikusokon kívül 11 légierő gépei érkeztek a mediterrán légtérbe - brit, kanadai, francia, svéd, magyar, lengyel, román, spanyol, olasz, portugál, és amerikai felségjellel -, hogy bebizonyítsák: a szövetség haderőnemeinek sikeres együttműködésével készen állnak egy lehetséges támadás elhárítására.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.