A 8,5 milliárd dollár értékű, 60 példány beszerzéséről szóló dél-koreai F-X III vadászgéptender a végéhez közeledik, októberre várják a győztes kihirdetését a Boeing F-15 Silent Eagle, a Lockheed Martin F-35 és az EADS Eurofighter Typhoon típusok közül. A kiválasztás előtt a típusok mindegyikét ki szeretnék próbálni a koreaiak, azonban úgy tűnik, hogy az F-35-ös esetében ez nem lesz kivitelezhető.
A Boeing és az EADS engedélyezte, hogy az ázsiai ország egyik pilótája levegőbe emelkedhessen a gépükkel, a Lockheed ezt a kérést azonban visszautasította, arra hivatkozva, hogy az ő gépük még fejlesztés alatt áll, így csak szimulátort tudnak biztosítani. Az F-35-ös próbáját júniusra tervezték, az F-15SE-jét augusztusra, míg a Eurofighterrel szeptemberben repülhet a koreai pilóta.
A Joint Strike Fighter közeljövőben esedékes teszteléséhez a koreaiak védelmi beszerzésekkel foglalkozó ügynöksége, a DAPA arra kérte a Lockheed céget, hogy a szimulátoron kívül biztosítsák az egyik pilótájuk számára a repülési lehetőséget egy másik gép fedélzetén, az F-35-ös ellen repülve, hogy legalább ily módon elemezhessék ki az 5. generációs típus képességeit. A koreaiak részéről azonban ez az ötlet sem mindenki számára elfogadható, mivel az ellenzők szerint így nem lehet megfelelően elvégezni a kiértékelést.
Egy hely, ahol találkozik a legmodernebb haditechnika az örök klasszikusnak számítóval: a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar állami légiközlekedési szakán nem csak pilótákat képeznek, hiszen a merev- és forgószárnyasok üzemeltetése és karbantartása legalább annyira fontos, mint azok vezetése.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.