2017. 10. 18. szerda
Lukács
: 308 Ft   : 262 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Kína már négy prototípust épített ötödik generációs vadászrepülőgépéből

JETfly  |  2012. 05. 30., 09:21

A kínai Chengdu repülőgépgyár befejezte a J-20 (Fekete Sas) ötödik generációs repülőgép, negyedik prototípusának összeszerelését. Információk szerint a négy gép közül napjainkban mindössze kettő – a 2001 és 2002 jelű ‑ hajt végre repülési teszteket, míg a másik két repülőgép a földi teszteket teljesíti.

Az egyik repülési teszteket végrehajtó prototípusba két különböző hajtómü van beépítve, amelyik közül az egyik valószínüleg orosz gyártmányú: vagy az AL-31F vagy pedig az AL-41F típus. A másik hajtómü a kínai fejlesztésü és gyártású WS-10A típus. A másik repülő prototípus a kínai WS-10A hajtómüvekkel hajtja végre tesztjeit, amelyek gyártását a Liming Aeroengine Manufacturing Corporation cég végzi.

A J-20 fejlesztése lassan és nehézkesen halad. A Jane’s által idézett ukrán és orosz szakértők véleménye szerint a kínai szakembereknek ezidáig nem sikerült olyan szintre fejleszteni a WS szériájú hajtómüveket, hogy azokat az új vadászbombázó repülőgépben alkalmazni tudják. A hajtómüvek jelenleg megbízhatatlanok és a tolóerejük sem éri el a korábban tervezett értékeket.

Mindamellett úgy tünik a kínai szakemberek még kísérletez(get)nek, hiszen a gépek orr-része, a pilótakabin, valamint az orr-segédszárnyak (kacsaszárnyak) mind a négy prototípuson eltérőek. Ez nagy valószínüséggel azt jelenti, hogy a Chengdu mérnökeinek még nem sikerült megtalálniuk az arany középutat az aerodinamikai tulajdonságok és a „láthatatlanság” között. Hivatalos technikai adatok mindeddig nem kerültek napvilágra.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
Ha lemaradt volna erről:

Még több friss hír

2017. 10. 16., 16:19
Kanada hivatalosan is kifejezte érdeklődését az ausztrál F/A-18A/B Hornetek iránt. A kanadai Királyi Légierő CF-18-ainak ideiglenes pótlására kiváló lehetőséget nyújtanának az ausztrálok használt vadászbombázói.
2017-10-13 15:34:23
Minden idők legerősebb szeptemberi utasforgalmát rögzítették a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren szeptemberben: 1 247 352 utas érkezett és indult a budapesti repülőtérről. Tavaly még a júliusi csúcsban sem volt ekkora forgalom a Budapest Airport két terminálján.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 10. 18., 10:13
Az idén az SMi Group szervezésében, Londonban szervezték meg a katonai repülőkiképzéssel foglalkozó nemzetek és szervezetek éves konferenciáját.
2017. 10. 16., 12:43
Az átadás optimista légköre, és a mai bonyodalmak. A Singapore Airlines a legelső A380-asát már leállította, de még átvesz öt újat.
2017. 10. 16., 09:14
Az MH 86. Szolnok Helikopter Bázison tavaly álltak szolgálatba a légimentőktől átvett AS350B Ecureuil (Mókus) helikopterek. A májusi családi napon már átlépték az ezer repült órát és szeptember végén 1300 felett járt a két géppel teljesített óraszám.
2017. 10. 12., 13:22
Egy Kanadából Dubajba tartó civil utasszállító repülőgépet ért bombafenyegetés miatt riasztotta október 12-én, csütörtökön 11 óra 30 perc körül a Magyar Honvédség készültségi szolgálatában lévő Gripenjeit a NATO Integrált Légivezetési Központ.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Július 31-én új parancsnok került az MH Katonai Közlekedési Központ (MH KKK) élére Bárdos Antal ezredes személyében, aki Fejes Károly alezredestől, az addigi megbízott parancsnoktól vette át a csapatzászlót.