2012. május 4-én, a floridai Cecil Field repülőtéren, a katapultülésben még pilótával, végrehajtotta első repülését a QF-16-os célrepülőgép. A repülés során a Boeing tesztpilótája a beépített új eszközök hatását vizsgálta az F-16-os repülési paramétereire. Ezekkel a berendezésekkel a gép a jövőben már pilóta nélkül, a földről irányítva is repülhet.
A Boeing még 2010 márciusában nyerte el a megrendelést és az opciót 126 gépre az Egyesült Államok légierejétől. A szüzfelszállás sikeres végrehajtása után a következő cél most az alacsony intenzitású gyártás beindítása 2013-tól, illetve az első sorozatban gyártott gép átadása 2014-ben. A QF-4 váltótípusából a légierő hat tesztpéldányt rendelt, melyek a floridai Tyndall légibázison állomásoznak majd októbertől. Amennyiben az ott végzett tesztek sikeresnek bizonyulnak, akkor a gépek megjelenhetnek az új-mexikói Holloman légibázison is, ahol a White Sands lőtéren hajthatnak majd végre feladatokat.
Egy hely, ahol találkozik a legmodernebb haditechnika az örök klasszikusnak számítóval: a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar állami légiközlekedési szakán nem csak pilótákat képeznek, hiszen a merev- és forgószárnyasok üzemeltetése és karbantartása legalább annyira fontos, mint azok vezetése.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.