2024. 06. 17. hétfő
Alida, Laura
: 398 Ft   : 372 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Levegőben a hajófedélzeti Tejas

JETfly  |  2012. 05. 02., 09:35

Az indiai fejlesztésű Tejas repülőgép hajófedélzeti változata 2012. április 27-én végrehajtotta első repülését. A kétüléses repülőgép összesen mintegy 20 percet töltött a levegőben. A vadászrepülőgép tesztrepülése során a futók végig nyitott állapotban voltak. Az indiai Repülés Fejlesztési Ügynökség (ADA), amely a Tejas fejlesztésével foglalkozik úgy nyilatkozott, hogy a futókat biztonsági okokból nem húzták be a repülés során.

Az indiai haditechnikai légi eszközök alkalmassági vizsgálatát végző központ (CEMILAC) 2012 márciusában megtagadta a Tejas hajófedélzeti változatának a tanúsítvány megadását, mivel a repülőgép nem volt készen az első repülésre. Információk szerint gondok voltak a futómüszárakkal, a repülőgép irányítórendszerével, valamint leszállás után a fékek túlmelegedtek. Ezen kívül előfordultak meghibásodások az üzemanyag-rendszerrel, az olajszürőkkel és szoftverprobléma is előfordult. Az, hogy ezeket a problémákat kiküszöbölték vagy sem, nem ismeretes. Az elsődleges tervek szerint a Tejas hajófedélzeti változatának első repülését már 2010-ben végre kellett volna hajtani, azonban ezt az időpontot folyamatosan későbbre és későbbre halasztották.

Az első repülést végrehajtó hajófedélzeti Tejas – NP-1 – a légierő számára fejlesztett vadászrepülőgép alapjain készült. A második prototípus – NP-2 – a tervek szerint együléses lesz, azonban a kabintető valószínüleg nagyobb lesz az eddigieknél. Ezen kívül változások várhatóak a szárny- és a futók kialakításában, valamint a leszállórendszerben a hajófedélzeten történő leszállások érdekében. Az első nyolc hajófedélzeti Tejas a General Electric F404 típusú hajtómüvét kapja, míg a további gépek már az erősebb F414 hajtómüveket fogják megkapni.

Indiai szakértők 1984 óta dolgoznak a Tejas fejlesztésén, míg a hajófedélzeti változat munkálatai 2000-ben kezdődtek.

Galéria: Levegőben a hajófedélzeti Tejas

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 05. 31., 12:45
Február 23-án került aláírás a magyar légierő vadászgép flottájának bővítését jelentő szerződésre: négy JAS 39C Gripen érkezik a SAAB szerelőcsarnokból Kecskemétre. Az Aranysas interjúja Gróf Gergely ezredessel, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár parancsnokával.
2024-06-03 13:23:02
Fonalka Marcell őrmester az Acélkocka Alap Altiszti Tanfolyam elvégzésének köszönhetően tölti mindennapjait a Gripen-hangárban, feladata a Magyar Honvédség vadászgépeinek szerelése és javítása. Miért ezt az utat választotta?
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 06. 14., 10:39
A kilencvenes évek elején az amerikai haditengerészet légiereje átalakulóban volt.
2024. 06. 11., 14:00
Számos munkaterület összehangolása szükséges ahhoz, hogy a bosznia-hercegovinai EUFOR Althea művelet magyarok katonák által biztosított MEDEVAC, azaz egészségügyi kiürítési képessége porszem nélküli gépezetként tudjon működni.
2024. 06. 10., 10:57
Légtérzár, menetrendi változások, biztonsági aggályok, csomagfeladás és a szakszervezetek sztrájkfenyegetése.
2024. 06. 04., 13:31
A pezsgő ballószögi kulturális életnek egyik kiemelkedő színfoltja volt a napokban befejeződött repülős rendezvény, melyet a ballószögi repülőtér fennállásának 30. évfordulója alkalmából tartottak meg.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Egy új harcjármű rendszerbe állításakor az első lépések egyik legfontosabbika a kezelők vezetési rutinjának megszerzése. A június 11-ei héten az MH Klapka György 1. Páncélosdandár egyik legkorszerűbb eszközével, a Leopard 2A7HU típusú harckocsival gyakorolják a harcjárművezetők többek között a közúton való közlekedést.