2012. április 20-án, a Turkish Aerospace Industries, Inc. (TAI) ankarai gyárában adták át ünnepélyes keretek között a török cég által modernizált első T-38 Talon típusú sugárhajtású kiképző repülőgépet a Török Légierő számára.
A Turkish Aerospace Industries nyerte el korábban azt a T-38 repülési elektronikájának modernizációjára kiírt pályázatot (T-38 Avionics Modernization (ARI) Program), amelynek keretében új berendezéseket tervezett, fejlesztett és gyártott a típushoz.
A felújítás során a Northrop Grumman által gyártott Talonok új fedélzeti számítógépes rendszert, többfunkciós kijelzőket, sisakkijelzőt, valamint modern kommunikációs és navigációs eszközöket kapnak. A repülőgép új berendezéseit több török cég, köztük az Aselsan és a Havelsan fejlesztik és gyártják.
A program keretén belül a Török Légierő 55 darab T-38A típusú kiképző repülőgépe kerül fejlesztésre. Öt repülőgépet a TAI gyárában újítanak fel, míg a fennmaradó ötven repülőgép modernizációját a Török Légierő 1. Javító és Karbantartó Központjában a légierő szakemberei a TAI technikai felügyelete mellett fogják elvégezni. A program tovább folytatódik 2012-ben és az utolsó, modernizált gépet a tervek szerint 2014-ben veheti át a légierő.
A Flightglobal MiliCAS adatai szerint Törökország 67 darab T-38 Talon kiképző géppel rendelkezik, amelyeket a modernizáció után 2020-ig kívánnak rendszerben tartani, majd áttérnek a kiképző gépek új generációjának egyik képviselőjére.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Mi történt azon a napon? Ha a Nap egy bizonyos szögből sütött a kecskeméti légibázis betonjára, sokáig egy ezüstös csík emlékeztetett a 2008. április 17-i repülésre.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.