2012. április végétől újra levegőbe emelkedhetnek az Indiai Légierő (IAF) Mirage 2000H típusú vadászbombázó repülőgépei. A típus repüléseit azok után engedélyezik újra, hogy befejeződnek a vizsgálatok, amelyek két Mirage elvesztését követően – 2012. február 24-én és március 5-én – zajlottak a légierőnél. Az ellenőrzéseket a típus hajtóműszállítója, a Snecma cég végzi.
Norman Anil Kumar Browne, az Indiai Légierő parancsnoka úgy nyilatkozott, hogy a két szerencsétlenül járt repülőgép hajtómüvében „néhány ellentmondást” észleltek. A légierő a Mirage 2000H típusú repülőgépek hajtómüveinek ellenőrzésére a francia felet kérte fel. A közeljövőben a vizsgálat eredményétől függően engedélyezik újra a típus repüléseit, vagy döntenek a teljes Mirage 2000H flotta hajtómüveinek ellenőrzéséről.
A hadsereg képviselői arra számítanak, hogy a 2012. március 5-e óta földre kényszerített repülőgépek április végén újra levegőbe emelkedhetnek.
India az 1980-as évek közepén vásárolt Franciaországtól 60 darab Mirage 2000 típusú vadászbombázó repülőgépet, amelyből jelenleg 49 áll hadrendben. 2011 júliusában India mintegy 2,4 milliárd dollárt hagyott jóvá 51 Mirage 2000 modernizációjára, majd röviddel utána aláírásra került a megállapodás a Dassault céggel a gépek felújításáról.
A modernizáció során az indiai Mirage 2000-sek új fedélzeti lokátort, fedélzeti számítógépet és avionikát, többfunkciós kijelzőt, sisak-kijelzőt, rádióelektronikai harc berendezést és célzó-berendezést kapnak.
A Németországban született, de osztrák származású Edgar Schmued valódi legendának számított az amerikai repülőgépgyártásban. A nevéhez fűződik a North American cég világhírű P-51-es Mustangja, majd a második világháborút követően nagyban hozzájárult a korszak egyik leghatékonyabb vadászgépének, a F-86-os Sabre-nek a kifejlesztéséhez.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.