2012. március 1-jén csütörtökön jelentették be, hogy az orosz védelmi minisztérium szerződést írt alá a Szuhoj céggel 92 darab Szu-34 megvásárlásáról. A szerződést az orosz védelmi miniszter, Anatolij Szergyukov és a Szuhoj cég igazgatója, Igor Ozar látta el kézjegyével, ennek értelmében a gépeket 2020-ig szállítja le a gyártó.
Az üzlet – melynek pontos értéke még nem ismert – az orosz védelmi minisztérium egyik legnagyobb harci repülőgép beszerzése, melyekkel a kiöregedő Szu-24-es frontbombázókat váltják majd fel folyamatosan. A Szu-24 Fencer mostanában többször is a hírek szereplője volt, hiszen – mint ahogy arról lapunkon is beszámoltunk – az elmúlt 4 hónapban 3 gép zuhant le, melyek után a típust repülési tilalommal sújtották. A tilalmat a napokban oldották fel, ennek ellenére az elavuló gépek cseréje prioritást élvez a légierőnél.
Az Orosz Légierő korábban arról számolt be, hogy a 4+ generációs harcászati csapásmérő Szu-34-esből 2020-ig öt századnyit (120 példányt) rendszeresítenének. A mostani 92 darabos megrendelésen kívül a Szuhoj cég már rendelkezik egy 32 darabos megrendeléssel, a sorozatgyártás 2008-ban indult Novoszibirszkben. A gyártósor felgyorsításával 2015-ig akár 70 darabot is átadhatnak az Orosz Légierő részére. 2011-ben hat Szu-34-est adott át a gyártó, 2012-re ez a szám már a duplájára növekedhet. 2011 decemberében érkezett meg az újabb két Szu-34-es Voronyezsbe, a pilóták és a müszakiak átképzésére Lipeckben került sor.
Soha nem mértek még akkora forgalmat Magyarország légterében, mint 2024-ben. A HungaroControl Zrt. szakembereinek az év során összesen 1 143 937 repülőgépet kellett irányítania, közel 6 százalékkal túlszárnyalva az ugyancsak rekordévnek számító 2023-as esztendőt.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.