2012. február 15-én, szerdán a Hill légibázis adott otthont az első, új szárnyakkal ellátott A-10 Thunderbolt II típusú csatarepülőgép roll-out ceremóniájának. A Boeing egy korábban megkötött szerződés értelmében 2018-ig 233 gépet modernizál, az új megerősített szárnyszerkezettel az A-10-esek 2040-ig hadrendben tarthatóak.
Az új szárnyakat a Boeing maconi (Georgia állam) központjában gyártják a Korean Aerospace Industries segédletével, az átadás helyszíne pedig az Amerikai Légierő Ogdenben található logisztikai központja. A Boeing még 2011 márciusában adta át az első új szárnyat, az összeszerelés és a szükséges engedélyek megszerzése után 2011 novemberében hajtották végre az új szárnyakkal ellátott A-10-es szüzfelszállását.
A roll-out ceremóniát megelőzően, 2012. január végén jelentették be azokat a megszorításokat, melyekkel a védelmi kiadások területén az elkövetkezendő 10 évben közel 500 milliárd dollár megtakarítással számol a Pentagon. Mint ahogy arról a közelmúltban lapunkon is beszámoltunk, a megszorítások az A-10-es flottát sem kímélik: tervek szerint öt A-10-es századot (egy aktív, egy tartalékos, három nemzeti gárdás) számolnak fel, mely 102 gép kivonását jelenti. Az Amerikai Légierőnél várhatóan 246 „Varacskos Disznó” maradna rendszerben.
Egy hely, ahol találkozik a legmodernebb haditechnika az örök klasszikusnak számítóval: a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar állami légiközlekedési szakán nem csak pilótákat képeznek, hiszen a merev- és forgószárnyasok üzemeltetése és karbantartása legalább annyira fontos, mint azok vezetése.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.