A T-50 (PAK FA) orosz, ötödik generációs vadászrepülőgép három prototípusa napjainkig több mint 120 felszállást hajtott végre. A hírt Mihail Pogoszjan, az Egyesített Repülőgépgyártó Vállalat (OAK) vezérigazgatója mondta el a sajtó képviselőinek. Elmondása szerint 2012-ben a negyedik prototípus is csatlakozni fog a repülési tesztek végrehajtásához. „2013-ban megkezdjük a szerelősor összeállítását. Minden a tervek szerint halad”, - mondta Pogoszjan.
Az előzetes tervek szerint a negyedik prototípus – T-50-4 – is az elmúlt év végén kezdte volna meg a repülési teszteket. Az első két prototípus jelenleg a Moszkva mellett található Zsukovszkij repülőtéren müködő, Gromovról elnevezett repülő-kutató intézetben végzi a kísérleti repüléseket. Az első prototípus 2010 januárja, míg a második 2011 márciusa óta repül. A tervek szerint a T-50 tesztrepülési sorozata ebben az évben befejeződik.
Az orosz védelmi minisztérium és a típus fejlesztője a Szuhoj cég közötti megállapodás értelmében az első tíz T-50 típusú vadászrepülőgépet a Lipeckben müködő harci alkalmazási és átképzőközpont kapja meg, ahol tovább folytatódik a tesztsorozat. Napjainkban az orosz katonai vezetés 60 darab gép beszerzését tervezi mindamellett, hogy az Orosz Légierő igényét mintegy 150 darab T-50-re (PAK FA) becsülik.
2018 után 2024-ben ismét megrendezik a Cruzeiro do Sul, azaz a CRUZEX nagyszabású, nemzetközi légi hadgyakorlatot Brazíliában. A Natal központú kiképzési esemény kiemelt fontosságú és komplexitású Dél-Amerikában, kis jóindulattal akár a brazil Red Flagnek is lehet nevezni. Lesznek újoncok és lesznek búcsúzók: és az is biztos, hogy valóságos típuskavalkád várható.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.