A Brit Királyi Légierő a napokban feloldotta a BAE Hawk T1/1A típus repülési tilalmát is, melyek a november nyolcadikai baleset óta a földön vesztegeltek – írja a Flightglobal. A repüléseket csak azután engedélyezték, miután a légierő szakemberei átvizsgálták az összes Hawkot.
Mint ismeretes, korábban a Hawk T2-esek, a Short Tucanok és a Tornado GR4-esek sem repülhettek, azonban ezek repülési tilalmát nemrégen feloldották, tehát jelenleg a RAF összes gépe a levegőbe emelkedhet.
Mint arról már lapunkon korábban is beszámoltunk, gépek letiltását a Brit Királyi Légierő Scampton légibázisán történt baleset után rendelték el, mikor is Sean Cunningham hadnagy a földön álló Red Arrows gépéből katapultált, azonban az ernyője sajnálatos módon nem nyílt ki, így közel 60 méteres magasságból a földnek csapódott. Az esetet követően elrendelték az összes olyan gép átvizsgálását, melyben a Martin Baker Mk.10B típusú katapultülés van. A brit Martin Baker vállalat szakemberei az esetet jelenleg is vizsgálják, mivel konkrét okot egyelőre még nem sikerült találni.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
„A szabadság nem ajándék, hanem örökségbe kapott kincs, amit meg kell védeni. Önök az elmúlt években bizonyították, hogy készen állnak a magyar égbolt védelmére” – fogalmazott Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter Kecskeméten, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár március 15-ei ünnepi állománygyűlésén.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.