Az Egyesült Államok légiereje hónapokkal kitolta a Raptorok oxigénellátó berendezésével kapcsolatos vizsgálatok befejezésének határidejét. A több mint öt hónapja tartó tudományos vizsgálatok eredményeit elméletileg novemberben kellett volna közzétenni, viszont az új terv szerint csak télen tudnak majd megfelelő kiértékeléssel előállni.
Mint ismeretes, az F-22-esek hosszú idő után szeptemberben emelkedhettek ismét a levegőbe, mivel rejtélyes módon több mit 20 pilóta számolt be hypoxiás tünetekről az elmúlt három évben. Röviddel a repülések újraindítása után azonban, októberben ismét leálltak a gépek pár napra, ugyanazon ok miatt.
A probléma valódi forrását ezidáig nem sikerült kideríteniük a Lockheed és a USAF szakembereinek. Tesztrepülések során megpróbálták újra előidézni a hypoxiával járó helyzeteket, ezek a kísérletek azonban sikertelenek voltak. Az F-22-esek fedélzeti oxigénellátó berendezései (OBOGS) a hajtómüvek kompresszoraiból vezetik el a levegőt, amelyet egy molekuláris szürőn átáramoltatva juttatnak el a pilótához egy tömlőn keresztül. Innen a levegő egy része az anti-G ruha felfújására szolgál, még a többi levegőt a maszkon át lélegzi be a pilóta.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.