A komszomolszk-na-amure-i repülőtérről a levegőbe emelkedett az orosz, ötödik generációs vadászrepülőgép, a T-50 (PAK FA) harmadik prototípusa. A hírt a Komszomolszki Repülőgépgyártó Termelési Egyesülés (KNAAPO) közleményben tudatta a médiákkal. A repülőgép első repülése alkalmával, valamivel több, mint egy órát töltött a levegőben, amely során ellenőrizték a rendszerek és hajtóművek működését. A repülőgép sikeresen teljesítette első küldetését.
2011 augusztusában vált ismertté, hogy ez év végéig a repülési tesztprogramhoz ‑ amelyben eddig két repülőgép, a T-50-1 és T-50-2 vett részt – csatlakozik további két prototípus. Az első két prototípus tesztjei jelenleg a Moszkva mellett található Zsukovszkij repülőtéren zajlik. A típus első képviselője 2010 januárjában, míg a második (T-50-2) 2011 márciusában emelkedett először a levegőbe.
A PAK FA első nyilvános repülése a MAKSZ-on
A jelenlegi tervek szerint 2012 végéig befejeződnek a PAK FA tesztjei és 2013-ban az első tíz darab kísérleti repülőgépet átadják a Lipeckben található harci alkalmazási és átképzőközpont részére. Az orosz védelmi minisztérium a kísérleti gépeken felül további 60 darab T-50 beszerzését tervezi. Az orosz légierő mintegy 150 darab T-50 típusú vadászrepülőgépre tartana igényt, azonban a beszerzendő gépek végleges száma még nem ismert.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.