Az Egyesült Államok légierejének vezetése a napokban feloldotta a 2011. október 20-án érvénybe lépett repülési tilalmat, így a Langley–Eustis légibázis Raptorai ismét a levegőbe emelkedhetnek – írja a Defence Aerospace. Attól függetlenül, hogy az USAF újra engedélyezte az F-22-esek repüléseit, továbbra sem tudják biztosra, hogy mi okozza a hipoxia gyanús tüneteket a Raptorban.
A Defence News információi szerint a légierő vezetése szerződést kötött a Lockheed Martinnal, hogy a gyártó javítsa ki és derítse fel a Raptorok fedélzeti oxigénellátó rendszerének hibáit. A szerződés értéke 24,4 millió dollár. A szerződés értelmében a vállalat felülvizsgálja az F-22-esek összeses fedélzeti rendszerét, többek között a fedélzeti oxigénellátó rendszert, valamint a hozzá kapcsolódó berendezéseket és a pilóták oxigénmaszkját is.
A Lockheed Martin továbbá ellenőrzi a gép titán elemeit, valamint átnézik a gép radarhullám-elnyelő borítását, festését, megvizsgálják a típus radarkeresztmetszetét, illetve számos más berendezést. Az oxigénellátó rendszer, az OBOGS vizsgálata jelenleg is tart, az F-22-eseken kívül átvizsgálják az A-10, F-15E, F-16, F-35, T-6, B-1B, B-2 és a CV-22 Osprey-t, valamint a haditengerészet F/A-18-as típusát is.
Egy hely, ahol találkozik a legmodernebb haditechnika az örök klasszikusnak számítóval: a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar állami légiközlekedési szakán nem csak pilótákat képeznek, hiszen a merev- és forgószárnyasok üzemeltetése és karbantartása legalább annyira fontos, mint azok vezetése.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.