Az orosz légierő vezetése sürgeti a Szu-24-es típus fejlesztését és modernizációját – írja az Izvesztija orosz lap. Korábbi információk szerint a munkálatok még 15 évig tartanak, azonban jelen állás alapján ez 10 évre redukálódhat. Ez azt jelenti, hogy 2020-ra a Szu-24-es flotta mintegy 60-70%-át lecserélik az új Szu-34-es típusra, a megmaradt példányokat pedig M2-es verzióra fejlesztik.
A gépek modernizálását célzó program gyorsításáról egyelőre még nem döntött a kormány. A döntést nagyban befolyásolja majd a 2011. október 20-án bekövetkezett katasztrófa vizsgálatának eredménye. Abban az esetben, ha a szakértők megállapítják, hogy a gép müszaki meghibásodás miatt zuhant le, vélhetően elfogadják majd a programot.
Az orosz légierőben jelenleg - az Izvesztija szerint - közel 200 darab Szu-24-es áll hadrendben, melyből 40 darab M2-es, modernizált verzió. Tervek szerint az elkövetkezendő 3-4 év során újabb 30-40 darab Szu-24-es esik át a modernizáción, mellyel akár 2025-2030-ig is rendszerben tarthatók. Egy másik hírforrás szerint Oroszország 556-591 Szu-24-est tart szolgálatban, melyből 370 darab van bevethető állapotban.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Pontosan két évvel ezelőtt bemutatkozó interjút készített Tőrös István dr. Bali Tamás ezredessel, aki akkor vette át az MH Kiss József 86. Helikopterdandár parancsnoki beosztását. Két év után ismét van miről beszélgetniük.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.