2024. 05. 29. szerda
Magdolna
: 385 Ft   : 355 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Argentína 40 darab Pampát vásárol

JETfly  |  2011. 09. 27., 10:30

Az argentin védelmi minisztérium a napokban jelentette be, hogy 40 darab új, hazai fejlesztésű FAdeA (Fábrica Argentina de Aviones) IA-63 Pampa típusú kiképzőgépet vásárol. Az argentin védelmi miniszter, Arturo Puricelli azt nyilatkozta, hogy a kiképzőgépeket fokozatosan, négy év alatt vásárolnák meg.

Az első megrendelt Pampa terveik szerint 2012 végén, 2013 elején érkezhet meg. Információk szerint az első 10 kiképzőgép összeszerelése már folyamatban van, melyek a légierő állományába kerülnek, illetve tervek szerint 10-12 gép kerül majd a haditengerészet kötelékébe is, melyekkel a 2007-es év során kivont Embraer EMB-326 gépek helyettesítését oldanák meg. A megrendelt új Pampák már a továbbfejlesztett, Pampa II verziót képviselik.

Pampa

Ezeket a gépeket Honeywell TFE731-40-N2 típusú hajtómüvel szerelik, melyek a régi TFE731-2C erőforrással szemben, 21%-kal nagyobb teljesítményt biztosítanak. A modernizált Pampa 2010 júniusában repült először, a FAdeA vállalat tervei szerint már 2011 végére megkaphatják a szükséges hatósági engedélyeket. A FAdeA továbbá jelenleg is dolgozik a Pampa NG könnyü/támadó típuson, melyet már hét felfüggesztési ponttal kívánnak felszerelni.

2010 szeptemberében a FAdeA bejelentette, hogy egy új, IA-73 típusú kiképzőgép fejlesztésén is dolgoznak, melyekkel a kiöregedő Beechcraft T-34C Turbo Mentor típust, valamint az Embraer EMB-312 Tucanokat váltják majd le. A gép első felszállása 2013-ra várható, így a légierő, valamint a haditengerészet csak 2014-2015-ben veheti át az első példányokat.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 05. 23., 12:42
Túl sok információ továbbra sem érhető el az Amerikai Légierő stratégiai csapásmérő flottáját megújító B-21 Raider típusról, de 2024. május 22-én új felvételeket publikáltak a tesztrepülését teljesítő bombázóról.
2024. 05. 17., 11:26
Nem könnyű a semleges országok élete. Pláne nem, ha kicsik és védelmi iparuk nem fejlett. Így járt Ausztria is: éppen ezért jelent most komoly fejtörést légierejének fejlesztése.
2024-05-27 12:14:23
2018 után újra hazánk ad otthont a Nemzetközi Katonai Sporttanács által szervezett 46. Katonai Ejtőernyős Világbajnokságnak – jelentette be dr. Bali Tamás ezredes, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár dandárparancsnoka a Szolnok-Szandaszőlős Sportrepülőtéren tartott sajtótájékoztatón, május 24-én, pénteken.
2024-05-21 10:57:16
Életükben először szálltak fel önállóan a Nemzeti Közszolgálati Egyetem harmadéves, állami légijármű-vezető képzésen résztvevő honvéd tisztjelöltjei nemrégiben az egyetem szolnoki kampuszán, Zlin-143, valamint Zlin-242 típusú repülőgépekkel.
2024-05-14 13:32:49
2024. május 13-án ismét bővült a Magyar Légierő H225M típusú, közepes többcélú helikopter flottája. Mutatjuk Olvasóinknak a 74-es és 75-ös oldalszámú példányok fotóit, melyek érkezésével 8 gépesre bővült a flotta.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 05. 29., 09:07
Az első képsorozat két, februári napon készült a honvédség 08-as oldalszámú H145M helikopteréről.
2024. 05. 24., 11:58
Minden ami repülés címmel szombaton kiállítás nyílik a Ballószögi Faluházban. A négynapos rendezvény fókuszában a 30 éves ballószögi repülőtér áll, és több egykori vadászrepülő pilóta is ellátogat a nagyszabású eseményre.
2024. 05. 23., 09:26
MiG és Szuhoj harci repülőket állított ki a kertjében egy kiskőrösi gyűjtő. A Dutra Fesztivál megnyitónapján Firkó János is bemutatta kedvenceit a közönségnek.
2024. 05. 22., 09:13
A második világháborút követő években az amerikai légierő, a haditengerészet és a tengerészgyalogság legtöbb gépe még dugattyús motorral repült.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A Roszatom nukleáris üzemanyagot gyártó részlegéhez, a TVEL-hez tartozó Csepecki Gépgyárban megkezdték azoknak a speciális spirálbordás titáncsöveknek a gyártását, amelyek a világ majdani legnagyobb atomjégtörő hajóján a gőzfejlesztők szerkezeti merevségét biztosítják.