Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, nem ment zökkenőmentesen a kiöregedő An-26-os szállítógépeket felváltó CASA C-295M-ek hadrendbe állítása a cseh légierőnél. Csehország közel 200 millió dollár értékben vásárolt négy darabot a modern szállítógépből, melyből az utolsó példányt 2010 végén vehették át.
A gépek hadrendbe állítása előtti berepüléseken azonban kiderült, hogy a C-295-ösök önvédelmi rendszere hibás. A cseh védelmi minisztérium ezt követően bejelentette, hogy a szállítógépeket javításra visszaküldi a spanyol CASA-nak, ugyanakkor azóta az üggyel kapcsolatban nem kerültek nyilvánosságra friss hírek. Augusztus 1-jén, hétfőn láttak napvilágot azok az információk, mely szerint a cseh védelmi minisztérium felszólította a gyártót, hogy mielőbb javítsa ki a hibás C-295-ösöket, mivel a gépeket így nem tudják szolgálatba állítani, és ezáltal az Afganisztánban történő bevetésük is meghiúsulhat. Ha a spanyolok továbbra sem igyekeznek a javítási munkálatok elvégzésével, akkor a csehek felbontják a 2008-ban aláírt szerződést, és követelni fogják az eddigi kiadások megtérítését.
„Bármilyen élethű is a szimulátor, amellyel tizenöt alkalommal repültünk, mégsem közelíti meg a valós repülések adta élményeket” – számolt be élményeiről Asztalos István alezredes, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár repülésbiztonság főnöke, aki először emelkedhetett a magasba az első magyar KC-390 Millennium szállítógéppel.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.